Distributia motorului reprezinta ansamblul tuturor pieselor care asigura introducerea aerului/amestecului proaspat în cilindri si evacuarea gazelor arse astfel incat sa se respecte timpii de ardere ai motorului si functionarea in parametrii a acestuia.
Kit-ul de distributie este alcatuit din: curea dintata de antrenare sau lant de distributie, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa (unde este cazul) si are un interval de schimb standard limitat ca numar de km parcursi dar si ca perioada de timp astfel ca in majoritatea cazurilor este indicat sa fie inlocuit la maxim 60 000 km si nu mai tarziu de 4 ani.
Schimbarea kit-ului de distributie este o operatiune ce implica costuri mai mari in comparatie cu revizia obisnuita cu ulei si filtre,dar previne problemele aparute in urma deteriorarii distributiei si implicit distrugerea partiala sau totala a motorului (ex.: supape indoite,distrugerea chiuloasei,bloc motor fisurat, spargerea pistoanelor, ruperea bielelor sau afectarea vibrochenului.)
Prin urmare, revizia sistemului de distributie trebuie facuta preventiv, pentru ca defectiunile aparute ulterior necesita timp de lucru si resurse financiare considerabile.
De aceea, este indicat sa apelezi la serviciile unui service autorizat pentru a schimba kit-ul de distributie cat si pentru eventualele reparatii de care este nevoie pentru buna functionare a masinii.