Gradinita Prikindel deruleaza procesul didactic respectând Curriculumul pentru învatamântul prescolar (care îmbina ideile pedagogiei traditionale cu ideile pedagogiilor alternative), preluând principiile esentiale ale învatamântului britanic. Cadrele didactice aplica metoda proiectelor tematice, în contextul unei învatari centrate pe copil si isi proiecteaza activitati integrate variate.
Planul de învatamânt are o structura pe doua niveluri de vârsta si, în contextul unei învatari centrate pe copil, încurajeaza eterogenitatea (abandonarea sistemului de constituire a grupelor pe criteriul cronologic). De asemenea, acesta prezinta o delimitare pe tipuri de activitati de învatare: activitati pe domenii experientiale, jocuri si activitati didactice alese si activitati de dezvoltare personala.
Programul anual de studiu este organizat pe cele sase mari teme: Cine sunt/ suntem?, Când, cum si de ce se întâmpla?, Cum este, a fost si va fi aici pe pamânt?, Cum planificam/ organizam o activitate?, Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim? si Ce si cum vreau sa fiu.
Pornind de la aceste teme, anual, pe grupe de vârsta, se stabilesc proiectele tematice care urmeaza a se derula cu copiii.
Educatia prescolara din Gradinita Prikindel asigura stimularea diferentiata a copilului pentru dezvoltarea intelectuala, socio-afectiva, psiho-motorie, estetica si moral-civica, având la baza particularitatile specifice de vârsta.
Pronind de la acest obiectiv, gradinita propune copiilor care îi pasesc pragul o paleta variata de activitati, un program instructiv-educativ bine conceput, conform nivelului de vrsta, in care sunt îmbinate armonios elemente din programa specifica nivelului prescolar din România cu elementele de baza din Sistemul Britanic.
In gradinita Prikindel se desfasoara urmatoarele tipuri de activitati, structurate pe DOMENII EXPERIENTIALE:
În gradinita Prikindel, copiii învata sa învete si reusesc sa gaseasca singuri solutii.
Gradinita Prikindel acorda o importanta deosebita învatarii limbii engleze, acest fapt reflectându-se în calitatea cadrelor didactice (educatoare si profesori români, dar si profesor vorbitor nativ al limbii engleze), în strategiile didactice utilizate (metode traditionale si moderne si materiale didactice variate si diversificate) si in originalitatea activitatilor desfasurate zi de zi.