Ansamblul activitatilor educationale pe care le desfasuram cu micii prescolari implica:
Dezvoltarea fizica, senzoriala, emotionala, cognitiva, a limbajului evolueaza integrat, astfel incat fiecare domeniu contribuie la dezvoltarea tuturor celorlalte. Acordam fiecarui copil in parte o atentie speciala, valorificand si valorizand la maxim potentialul fiecaruia. Se intocmesc fise de evaluare saptamanale, care urmaresc evolutia copiilor la toate nivelele mai sus mentionate. Progresul copilului este monitorizat cu atentie, toate informatiile sunt aduse periodic la cunostinta parintilor, intr-o maniera obiectiva, impartiala si argumentata.
Obiectivele noastre referitoare la oferta educationala vizeaza:
Finalitatile cuprinse in curriculum oferit vizeaza dezvoltarea generala a copilului si in acelasi timp recunoasterea copilariei ca etapa fundamentala in formarea individului, cu accente proprii si specifice. In acest context, punctele cheie sunt sanatatea si dezvoltarea fizica, starea de bine emotionala si competenta sociala, abilitatile de comunicare, abordarea pozitiva a invatarii, cognitia si cunostintele generale. Nu pierdem din vedere respectarea nevoilor individuale precum si implicarea copilului in propria dezvoltare. Respectam si aplicam promovarea si practicarea unei educatii centrate pe copil si pe dezvoltarea globala a acestuia, in contextul interactiunii cu mediul natural si social. Adecvam intregul proces educational la particularitatile de varsta si individuale. Individualitatea fiecarui copil este recunoscuta de aceea fiecare copil este tratat in acord cu nevoile sale.
Valorificam principiile invatarii autentice in care copilul este autor al propriei invatari prin implicarea sa activa si prin interactiunea cu mediul, conform varstei si particularitatilor sale individuale.
Scopul fundamental al gradinitei noastre este de a-i pregati pe copii pentru viata, pentru cerintele ei existente si viitoare, dezvoltându-i spontaneitatea, independenta gândirii, motivatia creativa si dorinta de a-si exprima opiniile. Fiecare copil dispune de un potential creativ care trebuie dezvoltat si încurajat.
Activitatile optionale intra in categoria activitatilor de invatare si sunt prezente in programul zilnic al copilului: