Reproducerile de rame antice sunt rame executate la comanda si ele reprezinta copii fidele, din punct de vedere istoric, ale unor rame autentice din stilul si perioada respectiva. Depozitele muzeelor si colectiile particulare sunt intesate cu tablouri care fie n-au avut niciodata rame pe masura valorii lor, fiind inramate pe apucate si cu nepricepere, ori cu zgarcenie, fie si-au pierdut ramele originale atunci cand au fost transportate sau ascunse. In masura in care bugetele o permit, tablourilor de valoare patrimoniala li se ofera inramari pe masura, in genul ramelor pierdute sau al celor care li s-ar fi potrivit in epoca respectiva, daca artistii sau proprietarii ar fi avut de unde alege. Intre o rama neoriginala, oarecum veche, dar evident nepotrivita si o reproducere potrivita, nu trebuie sa existe ezitari caci reproducerea va sluji cu demnitate lucrarea de arta tot restul vietii ei, castigandu-si in timp si epoletii vechimii.
Pana la aparitia ROSCA'S pe piata romaneasca, orice rama de calitate muzeala trebuia comandata si adusa de la Paris, Milano sau Viena, ceea ce nu era o sarcina tocmai usoara, confectionarea unei atare rame putand dura mai multe luni de zile. Din acest motiv artistii si colectionarii romani au apelat in decursul timpului la putinii mesterii locali care insa executau rame hibride din punct de vedere stilistic si astfel se face ca istoria remelor romanesti este istoria unor rame eclectice cu paternitati incerte.