Pentru ca site-ul dumneavoastră să fie vizitat, este nevoie de promovare. Trebuie să fiți promovat pentru cuvinte cheie relevante pentru afacerea dumneavoastră. Traficul inutil pe site vă aduce doar cheltuieli și trebuie să-l filtrăm.
Mai mulți vizitatori pentru site-ul dumneavoastră nu înseamnă neapărat mai mulți clienți plătitori, de aceea este nevoie de targhetare: să atragem doar acei vizitatori interesați de produsele sau serviciile dumneavoastră și care pot să plătească pentru aceasta.
Dacă va gândiți ce să alegeti: publicitate plătită sau optimizare SEO, vă spun eu care este răspunsul cel mai bun pentru afacerea dumneavoastră: ambele, în același timp!
Ar fi multe de spus despre metodele de promovare site prin Google AdWords, Facebook Ads sau optimizare SEO, dar nu are rost să o fac.
Nu are rost să vă încarc inutil cu informații, tot ce aveți de făcut dumneavoastră este să vă concentrați pe bunul mers al afacerii, de chestiunile tehnice legate de promovare mă ocup eu.
Atât în cazul promovării prin optimizare SEO, cât și în cazul promovării plătite, munca nu trebuie întreruptă niciodată. A păstra pozițiile obținute este la fel de greu ca a ajunge acolo. În timp ce dumneavoastră încetiniți ritmul promovării, concurența lucrează. Chiar dacă vi se pare că v-ați „zdrobit” competitorii, poate să apară rapid oricând un nou competitor care să vă ia clienții.
Promovare site prin publicitate platită (Google AdWords, Facebook Ads)
În momentul în care este finalizat, indiferent cât de grozav ar fi, site-ul dumneavoastră este necunoscut publicului și nu beneficiază de vizite, deci nici nu aduce bani.
O modalitate foarte eficientă prin care puteți să vindeți imediat este folosind publicitatea plătită: publicitate plătită pe Google (Google AdWords) sau pe Facebook (Facebook Ads).
Desigur că mai există și alte posibilități foarte eficiente de promovare site-uri: prin marketing afiliat, publicitatea plătită pe rețeaua LinkedIn, etc., dar nu are rost să țin aici o prelegere, am prezentat modalitățile de promovare site-uri folosite mai mult în România.
Prețuri administrare campanii Google AdWords sau Facebook Ads
Prețul estimativ de administrare a campaniilor Google AdWords sau Facebook Ads începe de la minim 250 lei/lună (pentru campanii cu un buget sub 1.000 lei), ajungând la un preț estimativ de 600 lei/lună (pentru un buget de 4.000 de lei). Pentru bugete mai mari de 4.000 lei, prețul abonamentului lunar este negociabil (minim 10% din buget).
Promovare site prin Google AdWords
Una dintre cele mai eficiente modalități de promovare este prin publicitate plătita PPC (Pay Per Click). Google AdWords se încadrează în această categorie (dumneavoastră, de fapt, plătiți firmei Google pentru click-uri, pentru accesări ale site-ului dumneavoastră).
Mă ocup de promovare site-uri prin Google AdWords din anul 2009. La un moment dat, în data de 1.01.2013 am făcut o statistică. Până la acea dată m-am ocupat de campanii pentru mai multe firme care însumau peste 16.000 dolari, 13.500 euro și 26.000 lei.
Anunțurile plătite apar în partea de sus, în partea dreaptă și (uneori) sub rezultatele organice, așa cum puteți vedea în imaginea de jos.Rezultatele organice sunt acele rezultate neplătite, obținute prin optimizare SEO a site-ului.