Jocul reprezintă pentru copii activitatea fundamentală: este mijloc de explorare a mediului înconjurător, de dezvoltare și reprezentare a situațiilor obiective, ajutându-i astfel să-și dezvolte creativitatea și să-și pună bazele gândirii logico-matematice.
Programa didactică vizează stimularea, interesul și curiozitatea copiilor în conformitate cu personalitatea și nivelul de dezvoltare al fiecăruia:
- ateliere de creație: tempera, culori, coli, carioci... imaginea artistică, realizată prin tehnici variate, face apel la sentimentele copilului și antrenează activ latura afectivă a psihicului său, căci tot ceea ce trăiește și cunoaște, va exprima în creațiile sale;
- jocuri psihomotorii: saltele, mingii, cercuri, popice, trasee aplicative... concepute special spre a satisface nevoia de mișcare, cunoscută fiind predispoziția copiilor pentru motricitate;
- jocuri simbolice și de reprezentare: bucătărie, piață, teatru, deghizări... oferă posibilitatea de a se apropia de lumea adulților, încearcând să înțeleagă regulile de funcționare, în felul lor de a interpreta lucrurile;
- activități de lectură după imagini și povestiri: cărți, cântece, poezii... determinanți pentru dezvoltarea limbajului, copilul își imbogățește vocabularul, își însușește în mod practic fonetica, sistemul gramatical, dar și o atitudine pozitivă față de lectură, ce va faclita continuarea acestui obicei al adulților;
- jocuri euristice: figuri geometrice, jetoane colorate, numărătoare... ce pun bazele primelor concepte logico-matematice;
- activități casnico-gospodărești: pământ, semințe, flori, salate... stimulează copiii să participe activ la viața cotidiană, oferindu-le momente de bucurie, prin descoperirea utilității lor ca indivizi în cadrul grupului;
- ateliere muzicale: tobe, xilofon, maracas, tamburină... dezvoltând sentimentul de armonie și echilibru precum și îmbogățirea repertoriului celor mici.