Viata masinii este data in cea mai mare proportie de revizie si intretinerea periodica.
Va putem oferi servicii complete de revizie si intretinere pentru orice tip de autovehicul
Schimbarea uleiului reprezinta una dintre cele mai importante operatiuni de intretinere a autovehiculelor. Trebuie facuta obligatoriu o data pe an sau la fiecare 10-15.000 km parcursi, conform recomandarilor producatorului de autovehicul sau in functie de regimul de utilizare.
Trebuie tinut cont ca atunci cand vorbim de mentenanta, siguranta trebuie pusa pe primul loc. Compromisurile nu trebuie facute aici! revizie
Daca utilizarea zilnica presupune trasee scurte in conditii de trafic aglomerat, motorul este suprasolicitat si necesita schimbarea mai frecventa a uleiului. Cititi manualul de intretinere care poate avea recomandari de utilizare normala si de utilizare in conditii severe.
CE TIP DE ULEI SA FOLOSESC? revizie
Alegerea nu este atat de usoara precum pare. Trebuie intai consultata cartea tehnica sau manualul de intretinere al autovehiculului. Aici gasim informatii despre tipurile de uleiuri pe care le puteti folosi insa, de cele mai multe ori, producatorul recomanda mai multe uleiuri, cu diferite grade de vascozitate. Cum alegem, totusi? Este bine sa consultati specialistii Auto-Ovarom care va vor recomanda un ulei in functie de VIN-ul (Vehicle Identification Number sau seria de sasiu) autovehiculului si regimul de functionare sau de sezonul pentru care se pregateste autovehiculul. Vara se folosesc uleiuri mai groase dar daca se ruleaza tot anul cu un singur schimb de ulei, atunci trebuie folosit un ulei mai subtire.
Daca aveti un buget limitat puteti alege un ulei conventional sau semi-sintetic insa trebuie sa stiti ca cel mai ridicat grad de protectie il ofera un ulei full-sintetic.
TREBUIE SCHIMBATE SI FILTRELE? revizie
Categoric da!
Filtrul de ulei trebuie schimbat obligatoriu odata cu schimbarea uleiului pentru evitarea degradarii rapide a uleiului proaspat inlocuit. Neinlocuirea filtrului de ulei poate duce, de asemenea, la uzura motorului, scaderea presiunii uleiului si la un consum mai mare de combustibil. Pe langa filtrul de ulei se recomanda schimbarea filtrelor de combustibil, de aer si de polen. Inlocuirea uleiului de motor si tuturor filtrelor este obligatorie pentru asigurarea unei protectii optime si a unei longevitati superioare a vehiculului dumneavoastra.
Filtrul de combustibil indeparteaza impuritatile din combustibil, protejand sistemele sensibile ale motorului, precum pompa de injectie sau injectoarele.
Filtrul de aer protejeaza impotriva prafului si a impuritatilor din atmosfera, prevenind uzura si deteriorarea componentelor electronice ale motorului. La fiecare 30.000 de km, filtrul de aer al masinii retine din aerul aspirat o cantitate de pana la 1,5 kg de praf! Rolul filtrului de aer este tot de a proteja uzura motorului prin absorția particulelor de praf prelungind astfel durata sa de funcționare. Neinlocuirea acestuia la timp duce la saturarea lui cu praf si asfel aerul este tras mai greu in motor ducand la un efort mai mare necesar pentru aspirare, de unde rezulta si lipsa de putere si consum marit
Filtrul de polen are rolul de a elimina o mare parte a prafului , polenului, noxelor și bacteriilor ce patrund in habitaclu, protejand sanatatea pasagerilor și a copiilor in special. Este indicata schimbarea filtrului de habitaclu la fiecare 15.000 km, in special primavara datorita acumularilor de mizerie și umezeala din sezonul toamna/iarna. Pe langa aspectul legat de sanatate mai contribuie si la confortul si vizibilitatea soferului, filtrele uzate au ca efecte, mirosul neplacut si aburirea geamurilor in special in zilele cu umiditate crescuta.
POT FACE SINGUR SCHIMBUL DE ULEI? revizie
Realizarea in regie proprie a intretinerii autovehiculului implica anumite riscuri, iar schimbul de ulei nu face exceptie. Riscurile se refera la calitatea operatiunii, la integritatea fizica a persoanei, la problemele de mediu create, etc. Schimbul de ulei se poate realiza in conditii de maxima sigurata intr-un service autorizat, pe o rampa sau un cric hidraulic profesional. Folosirea cricului in parcare poate fi o alegere foarte periculoasa.Apelarea la un service autorizat va da garantia ca normele si indicatiile producatorului de autovehicul vor fi respectate la operatiunile de intretinere.
Cand luati decizia daca sa schimbati singur uleiul, va sfatuim sa considerati urmatoarele aspecte:
Un schimb de ulei costa de obicei cat o ora de manopera (intre 60-120 lei) la service-ul ales. La CareMotion schimbul de ulei (inclusiv filtrul de ulei) se realizeaza gratuit la achizitionarea produselor din magazinul firmei.
SFATURI DUPA SCHIMBAREA ULEIULUI revizii
Dupa inlocuirea uleiului recomandat este sa nu fortati motorul, plecand imediat sau turand autovehiculul. Dupa operatiunea de schimbare a uleiului trebuie sa asteptati cateva minute pana la pornirea motorului. Pasul urmator este mentinerea motorului la relanti pentru 2-5 minute astfel incat sa se greseze. Daca inainte de introducerea uleiului nou, motorul a fost spalat, perioada de relanti este bine sa dureze 30 de minute. Dupa 1-2 zile de la realizarea schimbului verificati nivelul uleiului cu ajutorul jojei de ulei, stearsa in prealabil pe o carpa curata. Nivelul uleiului trebuie sa fie intre zona de Min si Max de pe joja.
RECOMANDARILE NOASTRE referitoare la revizie si intretinere