Se recomanda ca la momentul schimbarii oricarui element din cadrul sistemului de directie (bieleta, bucsa, pivot, capat de bara etc.), sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc) sa se efectueze geometria rotilor, pentru corectarea eventualelor deficiente care apar odata cu aceste schimbari.
De asemenea, la inlocuirea anvelopelor se recomanda echilibrarea acestora si efectuarea geometriei rotilor, stiut fiind faptul ca o anvelopa dezechilibrata conduce nu numai la uzura prematura a acesteia dar antreneaza dupa sine si uzura elementelor sistemului de directie si suspensie.
Reglarea geometriei sistemului de directie la puntea fata+spate se realizeaza in conformitate cu valorile prescrise de fabricant. O dereglare a unuia sau a mai multor unghiuri ale suspensiei are ca rezultate manevrarea imprecisa a autovehiculului, tocirea anvelopelor si incapacitatea automobilului de a merge rectiliniu.
Unghiurile care se regleaza sunt: unghiul de fuga, unghiul de cadere al rotii si unghiurile de convergenta si divergenta.
Inaintea efectuarii reglajului optic este obligatoriu efectuarea unei constatari a directiei pentru a depista unele nereguli si remedierea acestora.