Monitorizarea şi dispecerizarea sistemelor tehnice de detectie şi alarmare Articol publicat de catre Sorin Damian - Vega SRL in revista ALARMA nr.1 din anul 2013 d editat de A.R.T.S. (Asociatia Romana de Tehnica de Securitate) http://www.revista-alarma.ro/pdf/arhiva/Alarma_2013_01.pdf
Pentru maximizarea beneficiilor aduse de oricare sistem de alarmare şi detecţie la efracţie, incendiu, diverse alte acţiuni fizice şi parametrice (temperatură, presiune, curenţi, apă, debite etc.), este imperios necesar ca evenimentul generat să parvină în cel mai scurt timp posibil persoanelor responsabile care sa poata intervini în remedierea cauzei care a generat acţiunea. După cum se vede, acesta este un lanţ de genul Sistem Detecţie {instalat la sediul beneficiarului} – Cale Comunicaţie {retea de comunicatie reprezentata de furnizori de telefonie si internet} – Statie de Monitorizare {dispecerat de alarma} – Cale Comunicaţie – Client Final {reprezentat de beneficiar, echipe de interventie, alte persoane cu responsabilitati delegate}.
Fără a face o expunere foarte tehnică a acestui lanţ, voi căuta să mă adresez, mai mult, către clientul final, adică beneficiarului, care simte nevoia de securitate fizică şi care trebuie să înţeleagă că deciziile sale în alegerea strategiei de securitate poate să-i aducă, pe termene scurte-medii-lungi, importante economii financiare dar mai mult decat atat, chiar siguranţa fizică a bunurilor si persoanelor. Deci, pentru realizarea cât mai eficientă a acestui deziderat, există un cumul de reguli menite să ducă la atingerea scopului, printre care pot enumera:
De la vechile circuite electrice care declanşau o banală sonerie la cele mai sofisticate sisteme de securitate s-a parcurs un drum lung. Primele sisteme electronice declanşau sirene şi semnale luminoase care, fără o intervenţie realizată de un echipaj specializat sau chiar de către persoane special numite, făceau ca eficacitatea lor să fie pusa adesea sub semnul întrebării. De foarte multe ori alarmele locale, generate de sistemele de alarmare erau confirmate sau NU de persoane fizice aflate in imediata vecinatate a sistemelor de alarmare care după un timp îndelungat, aduceau la cunostiinta beneficiarilor evenimentele intamplate. Nu se mai pune în discuţie faptul că nu există nici un control asupra bunei funcţionări a sistemelor de alarmare, sau informari asupra încercărilor de sabotare. Din acest motiv, a apărut, de ceva vreme, activitatea care face ca un sistem de alarmă să aibă o eficienţă cu mult mai mare şi care să fie colaterală instalării lor; monitorizarea şi intervenţia specializata a agenţilor de securitate sau cea efectuată de persoane care au în proprietate obiectivele. Treptat, monitorizarea sistemelor de alarmare a căpătat o importanţă din ce în ce mai mare, datorită faptului că acestea şi-au dovedit pe deplin eficienţa. Graţie telecomunicaţiilor moderne, un dispecerat poate monitoriza acum, în timp real, un mare număr de sisteme indiferent unde s-ar afla acestea. Procesul de monitorizare se bazează, în principiu, pe trei componente, după cum urmează:
Monitorizarea înseamnă, în primul rând, supravegherea permanentă a funcţionalităţii sistemelor, şi receptionarea într-o consolă a tuturor evenimentelor. Combinaţia sistem de alarmare - dispecerat se autotestează, la scurte intervale de timp şi transmit dispeceratului eventuale defecţiuni, acte de sabotaj, întreruperi de energie electrică, scăderea capacităţii acumulatoarelor, cabluri sectionate, etc., Lipsa de comunicaţie între sistemul de alarmă şi dispecerat sau altă disfuncţionalitate va fi raportată imediat persoanelor avizate spre a fi remediate. Programele de dispecerizare puternice pot executa automat diverse instrucţiuni programate, astfel că astăzi este posibil să poată fi procesate chiar şi cateva sute de evenimente pe minut. De asemenea, cheltuielile de dispecerizare / client, au scăzut considerabil, ceea ce face să existe o mare permisivitate pentru achiziţia de astfel de servicii cu preţuri foarte acceptabile ţinând cont de importanţa menţinerii unui climat de siguranţă.
STATIA DE MONITORIZARE VEGA
Suntem furnizori de servicii acordate prin statia de monitorizare pentru sistemele de avertizare ( antiefractie, antiincendiu, control acces, urgente de panica, procese tehnologice critice, alte alarmări ) si care are la baza o aplicatie software de top foarte flexibila capabila de a procesa diverse protocoale specifice. Mai mult, pentru fiecare client, pot fi personalizate diverse actiuni functie de evenimentele receptionate si cerintele particulare ale abonatului.
Despre posibilitatile oferite de dispeceratul nostru puteti parcurge pagina /software dispecerat/, care explica succint serviciile furnizate in cadrul monitorizarii. Clientii dispeceratului nostru sunt firme de paza, firme instalatoare, revanzatori, clienti finali. Pentru fiecare dintre acestia trebuie stabilite conditii aparte de colaborare. Foarte pe scurt prezentam mai jos citeva din cele mai reprezentative servicii de care beneficiaza clientii nostri, cum ar fi:
Aplicatii care vor fi lansate in acest an:
Puteti accesa un cont demo al statiei noastre de monitorizare pe
http://www.valarm.ro
Cont: 1234
Parola: 1234
SOFTWARE MONITORIZARE Ce este SECURITHOR?
SECURITHOR este software-ul de care aveți nevoie pentru a monitoriza alarmele, pentru operarea unui dispecerat sau a unui centru de monitorizare al companiei dumneavoastră. SECURITHOR prezintă o interfață completă pentru operatorii care utilizează semnalele de alarmă, impreună cu măsuri și contacte pentru a procesa fiecare semnal.
SECURITHOR automatizează multe sarcini, cum ar fi trimiterea de emailuri, SMS-uri și rapoarte pentru abonați. SECURITHOR este făcut pentru a adăuga valoare dispeceratului dumneavoastră, propunând servicii cum ar fi Web Access și Butoane de Panică pentru smartphone-uri. Aruncați o privire la câteva caracteristici ale SECURITHOR-ului descărcând o versiune demonstrativă.
Aveți nevoie de asistență?
Personalul de suport MCDI vă poate ajuta de la o familiarizare cu versiunile demonstrative până la recuperări de date de urgență.
Echipa noastră de suport este compusă din designeri și dezvoltatori SECURITHOR. Echipa care creează funcții pentru SECURITHOR este cea care vă ajută. La MCDI, nu este un operator de telefonie sau un automat de tichete, ci experți reali. În plus, MCDI Security Products produce receptoare de alarmă. Noi oferim o soluție completă într-un tot unitar.
Biroul nostru de ajutor este disponibil în limbile franceză, engleză și spaniolă precum și scris în cantoneză și farsi.
Ușor de configurat
Puteți să începeți cu o stație de lucru și să adăugați module și stații pe măsură ce afacerea dumneavoastră se dezvoltă. SECURITHOR va crește împreună cu dumneavoastră. SECURITHOR este folosit în multe afaceri de început, precum și în dispecerate mai vechi cu mai mult de 50.000 de conturi.
SECURITHOR este disponibil în 3 versiuni: Core, Premium și Network. Pentru a ști care versiune este potrivită pentru dumneavoastră contactați echipa MCDI.
Multe caracteristici pot fi adăugate la Core, cum ar fi Web Access sau Butoanele Virtuale de Panică. Discutați cu echipa MCDI pentru a testa aceste module.
De ce SECURITHOR? (prezentare youtube)
SECURITHOR va aduce cu siguranță o valoare dispeceratului dumneavoastră. Puteți face mai mult și puteți colecta mai multe venituri din abonați. Fiecare caracteristică este utilă și poate avea o mare diversitate de funcții adiționale .
Cu toate acestea, Securithor este ușor de utilizat și stabil, software-ul este susținut direct de către dezvoltatori, si nu de operatorii de telefonie. Ai suport tehnic de excepție și actualizările la categoriile de versiuni sunt gratuite cu ajutorul echipei de suport. Puteți beneficia de îmbunătățiri continue pentru că lucrăm în mod constant pentru noi caracteristici cu sugestiile primite de la peste 5000 de clienți.
O MULȚIME DE CARACTERISTICI
20 de ani de experiență în dezvoltarea software și mii de dispecerate mulțumite înseamnă că software-ul dumneavoastră conține o mare varietate de caracteristici și o continua îmbunătățirea a acestuia.
ALEGEREA SISTEMULUI DE OPERARE
SECURITHOR funcționează cu multe sistem de operare Windows. Alegeți dintre Windows 7, 8, 10, Server 2008, Server 2012. Versiunea de rețea funcționează cu oricare dintre Windows 7, 8, 10, 2008, 2012. Alege sistemul de operare.
CARACTERISTICI WEB
Caracteristicile web sunt ușor de utilizat pentru abonați, personal administrator, agenți de vânzări, instalatori. Adăugarea Web Access pentru software-ul de monitorizare nu este complicată datorita personalului Securithor-ului.
PERFORMANȚĂ SI SQL GRATUIT
SECURITHOR utilizează PostgreSQL. Rapid, stabil și de înaltă performanță, fără costurile de la celelalte versiuni SQL. Performanța STv2 este cu cel puțin 30% mai rapidă decât v1.
BUTON DE PANICĂ PENTRU SMARTPHONE
Modul APS pentru SECURITHOR primește semnale de panica cu geolocalizare din aplicațiile iPhone și Android ale abonaților. Abonații trebuie doar să introducă codul pe care îl primesc pentru a prelua configurarea de la server. Astfel nu poate avea loc nici o eroare la completarea setărilor! Oferă o soluție de siguranță pentru femei, copii și a lucrătorilor singuri. Este valoare adăugată perfectă pentru stația dumneavoastră. MCDI oferă servicii de personalizate pentru ambele aplicații pentru a le modifica pentru stația dumneavoastră.
BUTON DE PANICĂ VIRTUAL PENTRU PC
PPP este Butonul de Panică Virtual și se instalează în Windows PC. El se activează printr-o combinație de taste pe tastatură și trimite o alarmă silențioasă la Dispecerat. Pachetele SECURITHOR sunt personalizate pentru a fi transmise catre Dispecerat.
Perfect pentru birouri, lanțuri de magazine. Este o valoare adăugată pentru Dispeceratul dumneavoastră. Un mod simplu de a ridica si valoarea de facturare pentru Dispeceratul dumneavoastră.
SMS-URI ȘI TRIMITEREA DE E-MAIL-URI
SECURITHOR paote trimite e-mail și SMS abonaților. Fiecare alarmă de intrare poate declansa acest lucru. Puteți aloca declanșarea pe un anumit cont și pe un codul de alarmă. Mesajul include un antet ales de dumneavoastră și cu o selecție de elemente pentru conținut. Mai multe adrese pot fi specificate.
COMPATIBIL CU APROAPE TOATE RECEPTOARELE DE ALARMĂ
Desigur SECURITHOR este făcut pentru a lucra cel mai bine cu receptoarele de alarmă MCDI, cum ar fi Decrypta 4 sau DT42. Dar, de asemenea, funcționează cu cele mai multe receptoare de alarmă de pe piață. Chiar dacă aveți un receptor mai vechi putem, probabil, să îl conectăm la SECURITHOR cu condiția ca toate rapoartele software automate sa folosească un protocol standardizat.
Multe alte caracteristici !
Cel mai bun mod de a ști mai multe despre SECURITHOR este prin încercare. Descărcați versiunea demonstrativă de 30 de zile și încercați în condițiile dumneavoastră. Dacă aveți nevoie de mai multe informații și sau o versiune demonstrativă personalizată, contactați-ne pentru a va ghida prin SECURITHOR.
DATE SI PROCEDURI DE MONITORIZARE-DISPECERIZARE DATE
PROCEDURI
BENEFICIARII STATIEI DE MONITORIZARE
Datorita flexibilitatii de ofertare a serviciilor, statia de monitorizare poate satisfice o gama larga de beneficiari asa cum sunt enumerati mai jos:
TARIFE SI PRETURI
Intrucat exista o gama destul de mare de servicii ofertate, politica de preturi care se aplica pentru firmele de paza, dispecerate, instalatori, este diferentiata pe categorii de beneficiari, preturile stabilindu-se prin negociere directa.
Pentru clientii finali prezentam grila de mai jos cu amendamentul ca si aici exista posibilitatea de negociere functie de numarul de conturi arondate pe un singur beneficiar si de complexitatea sistemelor monitorizate.
Grila se refera la sistemele de alarmare de pana la 12 senzori , care reprezinta majoritatea de sisteme utilizate in mod curent de catre beneficiari. (In constructie, o definitivam noi pe parcurs )