Cercetarea calitativa se refera la analizarea in profunzime a unui esantion restrans. Rezultatele nu sunt reprezentative din punct de vedere statistic, ci sunt studiate dintr-o perspectiva complexa.
New Challenge Marketing Research utilizeaza ca tehnici de cercetare calitativa urmatoarele instrumente:
Interviuri in profunzime
Interviul in profunzime presupune colectarea unor informatii detaliate, aplicarea unor intrebari suplimentare, daca operatorul de interviu doreste sa aprofundeze mai mult subiectul. Interviul in profunzime acorda, atat respondentului, cat si operatorului o atmosfera relaxanta, o discutie libera, iar raspunsurile sunt mai complexe si mai reale. Prin interviul in profunzime, operatorul de interviu implica activ respondentul in discutie.
Focus-group
Focus-group-ul este o tehnica de cercetare calitativa ce presupune ca un grup de 6-8 persoane, pe o durata de aproximativ 80 de minute sa-si impartaseasca opiniile despre un subiect in functie de tema cercetarii. Prin focus-group se obtin informatii referitoare la nevoile, dorintele si la asteptarile consumatorilor. Tot prin intermediul acestei tehnici de cercetare calitativa, operatorul poate identifica opiniile respondentilor cu privire la subiectul dezbatut.
Observatia
Observatia poate fi considerata cea mai pura forma de cercetare calitativa, ea fiind realizata in mediul natural al participantului, iar operatorul poate sa urmareasca comportamentul natural.
Interviuri etnografice
Este o metoda calitativa ce colecteaza data si in acelasi timp coreleaza ceea ce spun respondentii cu ceea ce fac de fapt. Operatorul are ca scop prin interviul etnografic sa inteleaga respondentii, sa inteleaga stilul de viata a acestora, dar si rutina lor zilnica.
Studiul de caz
Studiul de caz este o metoda de cercetare calitativa ce presupune analiza amanuntita fie a unei persoane, fie a unui grup. Aceasta metoda de cercetare calitativa este utilizata in colectarea unor raspunsuri consistente.