Tineti cont! Cea mai mare parte a discutiilor dintre dumneavoastra si finantatori sau parteneri se vor purta asupra elementelor unui plan de afaceri. Planul de afaceri este un document scris care descrie natura afacerii, piata-tinta, avantajele pe care afacerea le va avea asupra competitorilor, precum si resursele si aptitudinile de care dispun proprietarii afacerii. De regula, intocmirea planului de afaceri presupune urmatoarele etape, pe care SOV Consulting le parcurge cu profesionalism:
- Stabilirea reglementarilor legale aplicabile si analiza indeplinirii conditiilor juridice;
- Studiul si cunoasterea produselor ce vor fi oferite, precum si a procesului tehnologic pe care il presupun;
- Stabilirea cat mai pragmatica a resurselor disponibile (financiare, de resurse umane, de cunostinte de specialitate sau experienta in domeniu, materiale);
- Analiza situatiei pietei potentiale;
- Culegerea de date despre concurenta;
- intocmirea unui studiu de marketing;
- Evaluarea dinamicii activitatii pentru viitor prin metoda prognozei economice;
- Redactarea propriu-zisa a documentului cu deosebita atentie la forma, astfel incat sa fie usor de inteles si retinut, precum si atractiv de parcurs.