Cercetarile stiintifice arata ca dezvoltarea abilitatilor socio-emotionale sustine dezvoltarea abilitatilor cognitive si le permite copiilor sa se integreze în grup, sa îsi duca la îndeplinire sarcinile, sa faca fata provocarilor aparute si sa îsi formeze o personalitate armonioasa.
Înca de la clasa pregatitoare, monitorizam constant activitatea copiilor si realizam diferite ateliere cu elevii. Acestea vizeaza cresterea capacitatii de concentrare a atentiei, dezvoltarea motivatiei pentru învatare, stabilirea de relatii potrivite, atât cu ceilalti copii cât si cu adultii, raportarea în mod potrivit la regulile stabilite la nivelul grupului. Prin strategii adaptate fiecarei vârste, îi ajutam pe elevi sa îsi descopere propriul eu, sa îsi cunoasca si sa îsi gestioneze emotiile, sa interactioneze armonios cu ceilalti, sa rezolve conflicte. Specialistii nostri vorbesc cu copiii si îi încurajeaza sa se exprime, analizeaza diferite situatii, folosesc jocurile de rol si povestile terapeutice pentru a-i ajuta sa-si cladeasca abilitatile socio-emotionale necesare pe tot parcursul vietii. În functie de nevoile elevilor si de situatiile aparute, specialistii nostri organizeaza ateliere si întâlniri cu copiii, cu parintii acestora si cu profesorii de la clasa.
STOP BULLYING
Înca de la cele mai mici vârste, le cultivam elevilor nostri respectul fata de sine si fata de ceilalti. În cadrul programului nostru anti-bullying, îi învatam sa stabileasca si sa respecte limite si sa relationeze într-un mod adecvat cu ceilalti.
Le oferim, în functie de vârsta, oportunitatea de a exersa diferite roluri si situatii. La nivelul clasei au loc periodic activitati de preventie cu învatatorul sau dirigintele. Daca este nevoie de interventie, monitorizam comportamentul elevilor în diferite momente, iar specialistii nostri au discutii si desfasoara activitati atât cu întreaga clasa cât si separat, cu cei implicati.
În timpul întâlnirilor periodice cu psihologul Sorina Petrica, profesorii exploreaza diferite strategii pe baza unor studii de caz, încercând sa identifice cele mai potrivite solutii de prevenire a bullying-ului în cadrul grupului lor de elevi.
ABORDARE DIFERENTIATA
Abordam procesul educational din perspectiva stilurilor de învatare, pentru a optimiza însusirea informatiilor si dezvoltarea abilitatilor prin aplicare practica. Promovam educatia incluziva si actionam consecvent pentru a adapta demersul didactic particularitatilor fiecarui copil.
Nevoile copiilor din punct de vedere educational sunt diferite si unii dintre ei au dificultati mai mult sau mai putin vizibile în procesul de învatare. Consilierii scolari si psihologii le ofera învatatorilor si profesorilor recomandari în ceea ce priveste abordarea diferita a elevilor, în functie de datele lor individuale.
În cazul copiilor cu cerinte educationale speciale, psihologul, psihopedagogul si profesorii de la clasa lucreaza în echipa, pentru a le facilita integrarea si dezvoltarea din punct de vedere educational.
CONSILIEREA CARIEREI
Ne dorim ca elevii nostri sa gaseasca un echilibru între ceea ce îsi doresc sa faca, ceea ce pot sa faca si ceea ce vor face în viata lor profesionala. Prin programul nostru de consiliere a carierei, îi ajutam pe copii sa îsi descopere si dezvolte aptitudinile si sa învete sa si le puna în valoare.
Prin activitatile realizate, ei îsi exploreaza abilitatile si resursele, îsi însusesc elemente de marketing personal si afla care sunt principalele cerinte în diferite domenii profesionale. Le facem cunoscuta elevilor nostri oferta educationala a liceelor din Bucuresti si din strainatate, îi însotim la târguri la care se pot întâlni cu reprezentantii acestora si îi consiliem în ceea ce priveste procesul de admitere. Prin evenimente precum Saptamâna carierei si Job Shadow Day, îi aducem mai aproape de realitatile, oportunitatile si provocarile din mediul profesional.
Când vin la scoala, elevii nostri nu acumuleaza doar cunostinte, ci îsi dezvolta abilitati care îi ajuta sa se adapteze diferitelor situatii ce apar pe parcursul vietii si sa învete din ele. Prin programele noastre, sustinem dezvoltarea socio-emotionala a copiilor, în conformitate cu nevoile si gradul de întelegere al fiecarei vârste. Îi încurajam sa îsi recunoasca, înteleaga si exprime emotiile, sa interactioneze cu ceilalti si sa stabileasca relatii armonioase, le indicam solutii pentru rezolvarea problemelor sociale. Derulam la nivelul grupului de copii activitati care conduc spre autoreglarea emotiilor, rezolvarea conflictelor, controlul furiei, recunoasterea si gestionarea comportamentelor agresive.
Colaboram cu parintii si ne observam cu atentie elevii, pentru a reusi sa îi cunoastem si sa le oferim resursele pentru a-si descoperi motivatia, a-si perfectiona abilitatile si a-si afirma calitatile personale. Totodata, îi încurajam sa îsi gaseasca si sa îsi urmeze pasiunile si sa îsi masoare progresul în raport cu ei însisi.