Funcţiile de bază ale soluţiei electronicBiller de facturare electronică oferită de către Speed-Sign:
- generarea documentelor/facturilor în format XML (sunt suportate şi alte formate);
- semnarea digitală a documentelor/ facturilor;
- distribuirea documentelor/facturilor prin e-mail şi/sau prin mesaje SMS şi/sau prin intermediul unui portal Web.
Soluţia electronicBiller este dezvoltată în conformitate cu următoarele legi şi directive:
- directiva Uniunii Europene EC/2001/115 - specificarea cadrului pentru emiterea facturilor în formă electronică;
- directiva Uniunii Europene EC/99/93 – specificarea cadrului pentru folosirea semnăturilor electronice;
- legea 445/2001 privind folosirea semnăturii electronice în România.
Soluţia de facturare electronică electronicBiller funcţionează asemenea unei “platforme electronice de imprimare”, capturând un set de date predefinite (datele de facturare) din orice tip de bază de date (DB2, Oracle, SQL), set de date pe care îl va supune următoarelor procesări:
- validarea datelor de intrare (pe baza specificaţiilor clientului);
- generarea documentelor în conformitate cu regulile şi specificaţiile stabilite;
- semnarea digitală a fiecărui document (semnarea facturilor electronice în conformitate cu EAN.COM / BMS);
- distribuirea documentelor pe diferite canale de comunicaţie (e-mail, portal Web, diverse sisteme de schimb de mesaje, mesaje SMS)
electronicBiller oferă o serie de avantaje emitenţilor de facturi electronice:
- automatizarea completă a procesului de emitere a facturilor electronice, respectiv a oricăror documente legate de activitatea economică a companiei;
- optimizarea activităţii prin reducerea directă a cheltuielilor operaţionale;
- diminuarea erorilor umane apărute la introducerea datelor, prin mecanisme suplimentare de verificare a datelor;
- asigurarea valabilităţii juridice a facturilor electronice emise, în deplină conformitate cu legislaţia actuală;
- supravegherea uşoară a procesului de emitere a facturilor electronice;
- gamă largă de posibilităţi de distribuţie a facturilor electronice;
- posibilitatea de integrare în sistemul ERP sau DMS existent;
- posibilitatea de conectare cu module hardware şi software care să asigure un grad de siguranţă sporit a datelor manipulate;
- posibilitatea verificării valabilităţii şi a autenticităţii unei facturi electronice printr-o simplă interfaţă Web, nefiind necesară instalarea unor aplicaţii suplimentare.
Standarde utilizate:
- factura electronică – format XML, respectarea specificaţiilor EAN.COM/BMS;
- vizualizarea facturii electronice – XSLT;
- semnătura digitală - W3C XMLDSig sau ETSI XadES;
- certificatul digital – X.509v3;
- protocolul de comunicaţie - MIME (S/MIME), SOAP, X.400, HTTP/HTTPS, FTP/SFTP (în principiu, este posibilă folosirea oricărui protocol standard de comunicaţie).