Daca nu faci alegeri, le va face altcineva, altundeva, in locul tau. Pentru a face alegerile cele mai eficiente, pentru prosperitate trebuie sa te inarmezi cu cea mai eficienta arma: cunoasterea!
Cine are nevoie de consultanta?
De-a lungul desfașurarii activitatii sale, o societate comerciala parcurge mai multe etape (ce constituie faza de lansare), ajunge la un echilibru si apoi imbatraneste. In functie de resursele disponibile si de mediul economic in care functioneaza societatea respectiva, unele etape pot sau nu pot fi depasite, pot fi parcurse in viteza sau pot fi chiar reluate, de exemplu in cazuri de schimbare a echipei manageriale sau de perfectionare a personalului. Dintre societatile private din Romania, foarte putine au depasit faza de lansare. Cele mai multe inca incearca o stabilizare a activitatii, ele fiind, in marea lor majoritate, firme mici.Exista mai multe definitii, dar din punctul de vedere al unui consultant, o firma mica este aceea in care conducerea se afla in mainile unei singure persoane sau a doua persoane care iau impreuna toate hotararile importante in acea intreprindere. Aceasta situatie a aparut datorita faptului ca multi intreprinzatori autohtoni considera ca au cunostinte multilaterale si ca sunt in stare oricand sa preia si sa rezolve noi probleme. Apare astfel o superficialitate specifica unui mediu de afaceri aflat la inceput. Managerii nu fac prea multe cercetari inainte de a se lansa intr-o afacere si asta duce rapid la costuri mari si la aparitia unor probleme financiare. La fel se intampla in cazurile in care dezvoltarea firmei este exagerata, caz in care lucrurile scapa usor de sub control. In asemenea situatii se simte nevoia de consultanta.
Cultura Organizationala sau „Cum merg lucrurile pe la noi”
Echipa de management a unei companii este cea care o sustine atat in vremuri de dezvoltare, cat si in vremuri de criza. Daca doriti ca organizatia dumneavoastra sa depaseasca perioadele critice fara pierderi majore, concentrati-va atentia asupra managerilor, asigurandu-va ca au dorinta de a performa, ca dispun de informatii si competente personale din toate domeniile necesare unui bun leadership – psihologia motivatiei, inteligenta emotionala, capacitatea de influentare, orientarea spre rezultate si cunostintele tehnice necesare.Organizatiile sunt facute pentru a genera profit. Impactul pe care il are o companie asupra clientilor sai depinde de performantele pe care le atinge si performantele depind de doua variabile:- organizarea interna (regulile si procedurile interne impuse angajatilor) si- cultura organizationala (cat de mult cred angajatii in aceste reguli).De aceea persoanele care se afla la conducerea unei companii si care au ca obiectiv principal realizarea de profit, sunt direct interesate ca „lucrurile sa mearga” in organizatia pe care o conduc. Iar lucrurile „merg” doar atunci cand structurile organizatiei (procesele interne, fluxul de informatii si documente, regulile de lucru, atributiile si responsabilitatile angajatilor descrise in fisele de post ) corespund cu ceea ce gandesc si cum percep angajatii ca „merg lucrurile” in compania pentru care lucreaza.Noi va oferim posibilitatea de a alinia aceste doua dimensiuni in organizatia dumneavoastra, optimizam procesele de lucru si fluxul informational iar apoi adaptam cultura organizationala, pentru atingeream obiectivelor personale si ale companiei.