( In engleza: Electronic Commerce sauE-Commerce ) este demersul de cumparare sau vanzare prin intermediul transmiterii de date la distanta, demers specific politicii expansive a marketingului companiilor comerciale. Prin intermediul Internetului se dezvolta o relatie de servicii si schimb de marfuri intre ofertant si viitorul cumparator. In anii 1990 compania IBM, printr-o campanie publicitara corespunzatoare, a facut popular si termenul echivalent Electronic Business. Un termen inrudit este E-Trade, care se refera la tranzactiile bursiere electronice. in cadrul comertului electronic pot fi tranzactionate bunuri si servicii digitale ( sunt excluse fazele logistice ), iar locul in care sunt tranzactionate aceste bunuri digitale poarta denumirea de piata electronica -in limba engleza-marketspace Contextul virtual.E-CommerceExtinderea pe pietele internationale prin asigurarea de servicii si performanta Asigurarea unei deschideri totale in privinta relatiilor cu clientii: acestia pot capata o imagine aproape completa asupra tuturor angajatilor, ofertantilor si partenerilor lor. Scaderea costului de creare, procesare, distribuire, pastrare si regasire a informatiei, pana acum bazata pe hartie, prin crearea unui sit web atractiv cu functia unui magazin virtual. Creeaza posibilitatea modelarii produselor si serviciilor dupa nevoile cumparatorilor si simplificarea procedurilor Costuri de comunicatie mai mici Cresterea competitivitatii si rationalizarea proceselor de afaceri, prin restructurari interne si prin tehnologii ale informatiei.Construirea unui lant valoric electronic, in care se pune accentul pe un numar limitat de competente-cheie - opusul unui magazin "cu o singura oprire". ( Magazinele electronice pot fi atat speciale cat si generale.Seriozitate si siguranța. Serverele paralele, fail-safe, incriptarea informatiei si firewall-urile pot indeplini aceasta cerinta.