Obiective> dezinhibarea psiho-fizică a cursanţilor> îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare> formarea grupului> crearea unei psihologii ludice de grup> dezvoltarea aptitudinilor de bază necesare interpretării caracterelor dramatice> elaborarea unui limbaj scenic non-verbal > autocunoaştera, dobândirea de aptitudini comunicaţionale> expresivitate corporală şi vocală> conştientizarea mecanismului psihologic al creaţiei actoriceşti> stăpânirea tuturor ustensilelor de expresie actoricească până la cuvânt> capacitatea de a elabora noi ideograme şi acţiuni scenice bazate pe vectori contrari> dobândirea capacităţii de a crea în public
Conţinut> antrenamente şi exerciţii psiho-fizice pentru dezvoltarea: atenţiei distributive şi concentrării, memoriei , nivelului energetic, conştiinţei corporale, imaginaţiei, simţului ritmic interior şi exterior. Tehnici de relaxare. Exerciţii de relaţie cu partenerul şi publicul. Jocuri teatrale> exerciţii de relaxare, dezinhibare, team building. Jocuri teatrale. Diferitele tehnici de relaxare, joc/joacă, ludic, blocaj psihic, autocunoaştere, încredere, tensiune musculară, training autogen, relaxare activă, team-building, acum şi aici> exerciţii de observare, de focalizare, de dirijare a atenţiei, de concentrare şi de atenţie distributivă> explorarea relaţiei concentrare – relaxare> exerciţii de dezvoltare a diferitelor tipuri de memorie. Elaborarea propriului sistem de memorare. Explorarea relaţiei memorie –inteligenţă scenică: inteligenţă scenică, memorie vizuală, memorie auditivă, memorie tactilă, memoria corpului, memoria de scurtă durată, memoria viitorului, memoria afectivă> exerciţii de conştientizare a mecanismului mişcării corporale. Studiu de mers în ritmuri şi cu centre diferite. Gestul şi calităţile sale. Experimentarea diferitelor nivele energetice: centrul de lucru, plexul solar, energia, gestul, Gestul Plastic, Gestul Psihologic, detaliul, corporalitatea, conştientizarea formei corporale, expresia corporală, vectori contrari, tempo, ritm interior şi exterior, staccatto, legatto, repetiţia, impulsul, motivaţia, iradierea> experimentarea spaţialităţii corpului uman. Exerciţii pentru orientarea spaţială. Percepţia spaţiului > exerciţii pentru dezvoltarea imaginaţiei. Explorarea corporalităţii ca sursă de imaginaţie. Exerciţii de metamorfozare în plante şi animale. Studiul regresiei în regnul animal> exerciţii de corporalitate cu expresie sonoră. Relaţia corp-sunet. Crearea de spaţii cu ajutorul sunetelor. Studii de gesturi sonore> exerciţii de comunicare non-verbală cu partenerul: empatie, comunicare, relaţionare, a da – a lua, tactici comportamentale, scop.