Suntem convinsi ca ati auzit o multime de lucruri despre magazinele online (magazine virtuale sau e-commerce) si ati citit mai multe dezbateri despre rentabilitatea sau utilitatea lor. Aveti o idee de afacere sau doriti sa va extindeti afacerea deja existenta pe internet, dar inca nu sunteti convinsi de rentabilitatea ei?
Avantajele oferite de catre un magazin online
- Magazinele virtuale ofera posibilitatea de a incheia noi afaceri indiferent de distanta existenta intre cumparator si vanzator. Este o modalitate perfecta de a acoperi piete noi, unde nu aveti puncte de desfacere
- Este cea mai ieftina modalitate de a face afaceri. Costurile implicate sunt infinit mai mici decat cele avute in cazul deschiderii unui magazin de prezentare sau a unui punct de lucru
- Magazinele on-line sunt mult mai eficiente, evitandu-se mult mai usor eventualele greseli produse de catre interventia umana
- Este deschis non stop, 7 zile din 7 si 24 de ore din 24.
- Scad costurile tranzactiei. Daca un magazin virtual este implementat bine, acesta scade vertiginos costurile ce implica preluarea unei comenzi prin automatizarea procesului
- Ofera posibilitatea de a incerca sa determinati clientul de a cumpara mai mult decat a dorit initial : oferte asemanatoare, propuneri de produse asemanatoare etc.
- Ofera o flexibilitate maxima in gandirea strategiei de vanzare. Orice oferta ( zilnica,sezoniera etc) poate fi publicata foarte rapid, iar clientii pot fi anuntati foarte usor si fara costuri ridicate
- Este o modalitatea excelenta de a va prezenta usor si direct produsele sau serviciile. Numarul de produse nu mai prezinta un impediment si nici nu afecteaza costul
- Imbunatateste interactiunea cu clientii
Avantajele unui magazin online pentru clientii dumneavoastra
- Au posibilitatea de a-si achizitiona produsele sau serviciile dorite direct de acasa, fara a depune efort sau a pierde timp cu deplasarea la un magazin de desfacere
- Au acces la informatii despre produse non-stop
- Au acces la un volum mult mai mare despre produsele dorite
- Pot face comparatii intre produsele existente pe piata, astfel incat la final sa aleaga produsul care ii satisface cel mai bine nevoile
- Daca produsul este de asa natura, clientul poate configura produsul astfel incat sa ii satisfaca toate cerintele
- Poate compara foarte rapid si usor raportul calitate/pret a produselor de pe piata
Precum puteti observa un magazin online ofera o multime de avantaje atat celor care doresc sa isi vanda produsele sau serviciile cat si cumparatorilor. Acesta este si unul din motivele pentru care in ultima vreme tot mai multi producatori si-au mutat afacerile in mediul online. Problema este ca doar crearea uni magazin virtual nu garanteaza si succesul acestuia. Sunt o multime de magazine virutale in diferite domenii, astfel incat creare lui nu este cea mai mare provocare.
Provocarile unui magazin online
- Crearea unui web design atragator
- Obtinerea unui trafic pe magazinul virtual – optmizare SEO a site-ului
- Convingerea clientilor de a se reintoarce si a doua oara
- Diferentierea fata de competitie
- Convingerea vizitatorilor de a achizitiona din magazinul virtual. A convinge oamenii sa va viziteze magazinul virtual este una, a-i convinge sa si cumpere este alta problema.
- Oferirea clientilor a unui sistem usor de utilizat si foarte intuitiv
- Dezvoltarea unui sistem care sa va usureze munca privind gestionarea produselor si promovarea acestora
- Promovarea magazinului virtual printr-un plan de marketing coerent