Intr-o piata competitiva precum este cea din zilele noastre, serviciile SEO pot face diferenta dintre a fi gasit de catre clienti sau de a fi ignorat. Dintre un profit bun sau unul moderat. Dintre succes sau esec.
Ce inseamna serviciile SEO ?
Sa ne imaginam o intamplare ce are ca si personaje pe :
Calin este din Timisoara si doreste sa afle informatii sau sa-si achizitioneze o bicicleta. Pentru asta el va intra pe un motor de cautare, sa spunem google.com, si va tasta "bicicleta". Ce va gasi?
Ce face Google in cazul unei astfel de cautari ?
Google incearca sa-i livreze lui Calin cele mai relevante rezultate in ceea ce priveste cuvantul "bicicleta". Va livra atat site-uri informative cat si site-uri comerciale.
Aici intervine Ioana, experta in servicii SEO. Ea are un client care vinde biciclete online. Clientul ei doreste sa aibe un site cat mai bine optimizat si sa fie cat mai sus pozitionat in orice cautare despre biciclete (de ce nu in primele 10 pozitii). Nu are importanta daca acest client are vreo relevanta vis-a-vis de cuvantul „bicicleta”, ceea ce este important este ca Ioana trebuie sa rezolve urmatoarele probleme :
Cam la asta se rezuma in mare serviciile SEO !
Cum se face SEO ?
SEO vine de la "search engine optimization", adica optimizare pentru motoarele de cautare, mai pe romaneste spus : "optimizarea unui site web astfel incat acesta sa fie placut si bine notat de catre motoarele de cautare"Daca cineva va garanteaza locul 1 in motoarele de cautare dupa orice cuvant cheie si in scurt timp, inseamna ca sau este intemeietorul Google (putin probabil) sau va minte cu nerusinare. O campanie SEO este o investitie facuta pe termen mediu – lung, iar rezultatele ei se vad dupa minim 6 luni.Un specialist SEO are doua solutii de baza pentru a aduce rezultate unui client: optimizare on-site si optimizare off-site.