Postul de agent agricol îl regăsim în structura aparatului propriu al consiliilor locale, la nivel de comună, oraş, municipiu şi sectoarele municipiului Bucureşti.Agentul agricol este veriga de bază a activităţii biroului registru agricol. Acesta are, în principal, atribuţii de natură scriptică, evidenţă, control şi evidenţă pe teren, ce constă în verificare la fata locului.Agentul agricol este, de asemenea, principalul membru ce participă la efectuarea recensământului ce are loc din 2 în 2 ani.Prin hotărârea consiliului local, agentului agricol îi revine sarcina completării, ţinerii la zi şi centralizării datelor din registru agricol. Înscrierea acestor date se poate face şi la sediul primăriei. Toate aceste date, cu privire la starea economică a terenurilor confirmă buna utilizare a resurselor locale.
Agentul agricol asigură centralizarea datelor şi informaţiilor cu specific agricol ale unităţii administrativteritoriale în vederea desfăşurării activităţii curente a autorităţii administraţiei publice locale, permiţând astfel satisfacerea unor solicitări ale cetăţenilor şi reprezentând o sursă administrativă de date pentru sistemul informational statistic.Agentul agricol facilitează legătura între cetăteni şi alte institutii abilitate în domeniul agricol.
În vederea desfăşurării acestei activităţi agentul primeste solicitările cetătenilor, studiază cererile şi stabileste instituţia abilitată pentru rezolvarea cerintelor.Principalul scop în realizarea activitătii agentului agricol este acela de a asigura o evidenţă unitară, cu privire la starea terenurilor pe categorii de folosinţă, dezvoltarea agriculturii, gospodăriilor populaţiei şi buna utilizare a resurselor locale.
Durată program:
60 ore ( pregătire teoretică şi practică)
Condiţii minime:
Studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă
Comptenţe generale dobândite:1. Comunicarea interactivă2. Efectuarea muncii în echipă3. Aplicarea NPM şi PPSI4. Perfecţionarea pregătirii profesionale5. Asigurarea calităţii serviciilor6. Acordarea de informaţii specifice cetăţenilor7. Asigurarea evidenţei unitare cu privire la starea economică şi tehnică a terenurilor 8. Administrarea informaţiilor cu specific agricol ale UAT9. Facilitarea legăturii între cetăţeni şi alte instituţii abilitate în domeniul agricol10. Întocmirea rapoartelor11. Întocmirea şi eliberarea de documente specifice
Număr de participanţi:
teoretică: 28 participanţipractică: 14 participanţi
Forme de evaluare:
Instrumente de evaluare:
Lectori: