Ocupaţia de Expert achiziţii publice este o nouă ocupaţie, necesară în vederea aplicării corecte şi consecvente a tuturor prevederilor legale referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică şi/sau a acordurilor cadru de către autorităţile contractante.
Expertul achiziţii publice analizează cerinţele legale şi are abilitatea de a înţelege corect, actele normative naţionale, aplicabile activităţilor desfăşurate de autorităţile contractante şi/sau aplicabile produselor şi/sau serviciilor si/sau lucrărilor ce urmează a fi achiziţionate.
Ţinând cont de dinamica schimbărilor legislaţiei aplicabile şi a completărilor / modificărilor acesteia, expertul în achiziţii publice oferă toate informaţiile necesare la actualizarea bazelor de date legislative specifice activităţilor desfăşurate de autoritatea contractanta.
Acest expert desfăşoară în principal următoarele activităţi:
Durată program:
60 ore ( pregătire teoretică şi practică)
Condiţii minime:
Studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă
Comptenţe generale dobândite:1. Negocierea in cadrul procedurilor de atribuire2. Elaborarea documentelor de specialitate3. Analizarea legislaţiei aplicabile specifice4. Acordarea consultanţei de specialitate5. Planificarea achiziţiilor publice 6. Derularea procedurilor de atribuire7. Finalizarea procedurilor de atribuire
Număr de participanţi:
teoretică: 28 participanţipractică: 14 participanţi
Forme de evaluare:
Instrumente de evaluare:
Lectori:
Vezi cand e programat urmatorul curs!