Inspectorul/ referentul resurse umane, prin poziţia pe care o deţine în cadrul departamentului de resurse umane, participă activ la gestionarea resurselor umane prin implicarea directă în procesul prin care organizaţia î;şi recrutează, angajează, derulează şi încetează raporturile de muncă cu salariaţii.
Ocupaţia de inspector/referent resurse umane este necesară persoanelor care doresc să se califice în întocmirea şi gestionarea documentelor ce ţin de evidenţa muncii într-o organizatie,de gestionare a relaţiilor dintre angajaţi şi angajatori, de recrutarea şi selectarea personalului care urmează a fi angajat.
Competenţele specifice ocupaţiei de inspector/referent resurse umane sunt formate şi dezvoltate prin programe de formare profesională continuă organizate prin structuri (centre/ departamente/ organizaţii) autorizate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi/sau Ministerul Educaţiei Cercetării, Tineretului şi Sportului şi/sau Autoritatea Naţională pentru Calificări.
Inspectorul/ referentul resurse umane îşi desfăşoară activitatea în cadrul instituţiilor publice sau private, în toate organizaţiile care au personal angajat pe bază de contract individual de muncă, indiferent de forma de organizare juridică sau poate să îşi desfaşoare activitatea şi ca persoană fizică autorizată.
În conformitate cu cerinţele specifice ocupaţiei, inspectorul /referentul resurse umane realizează următoarele sarcini:
Activitatea profesională a inspectorului /referentului resurse umane se desfăşoară în conformitate cu reglementările legislative emise de Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a instituţiilor subordonate acestuia.
Durată program:
60 ore
Condiţii minime:
Studii medii absolvite cu diploma de bacalaureat.
Comptenţe generale dobândite:1. Planificarea activităţilor2. Comunicarea cu angajaţii3. Aplicarea prevederilor legale referitoare la securitatea şi sanatatea În munca şi în domeniul situaţiilor de urgenţă4. Intocmirea documentelor de evidenţă a personalului5. Gestionarea documentelor de evidenţă a personalului6. Organizarea recrutării personalului7. Întocmirea registrului general de evidenţă a salariaţilor8. Întocmirea statului de plată pentru personalul angajat9. Administrarea bazei de date de evidenţă a personalului
Număr de participanţi:
teoretică: 28 participanţipractică: 14 participanţi
Forme de evaluare:
Instrumente de evaluare:
Lectori: