Procesul educational în gradinita se bazeaza pe o îmbinare armonioasa a metodelor traditionale si moderne de predare-învatare. Predarea se face în mod creativ, prin stimularea atentiei si a creativitatii copiilor. Introducerea vocabularului precum si exersarea/ perfectionarea sa se face prin joc, imagini, povesti, joc de rol, întrebari si raspunsuri, prin folosirea de imagini, grafice si materiale ilustrative, prin implicarea activa a fiecarui copil în actul de predare-învatare, prin comunicare nonverbala sau limbajul corpului, etc.
‘Fiind o gradinita cu limba de predare germana la nivel matern, activitatea nostra are ca obiectiv primordial însusirea limbii germane si a elementelor de cultura specifice.Alegerea subiectelor tematice si lingvistice se orienteaza dupa interesul copilului si dupa capacitatea si pregatirea lui pentru învatare. Subiectele corespund si amplifica interesul copilului, se adreseaza sentimentelor lui, stimuleaza angajamentul, fantezia si creativitatea lui.
Temele abordate completeaza si diferentiaza imaginea lumii pe care copilul si-o construieste sau deja a construit-o în limba materna. Ele urmeaza o progresie semantica si pragmatica si renunta în mare masura la o progresie gramaticala. Subiectele sunt pe cât posibil mijlocite prin materiale de învatare autentice. Se folosesc tipuri de texte simple ca de exemplu rime, cântece, proverbe, basme, povestiri.
Pentru a putea dezvolta competentele de limba în domeniile de calificare auz, vorbit, citit si scris si capacitatea comunicativa de actiune în cotidianul copiilor, se utilizeaza vocabular si structuri lingvistice adecvate mediului lor.
O scolarizare pentru pronuntie este o parte integrata a ofertei noastre de învatare. Pentru aceasta sunt utilizate mijloacele audio si audiovizuale cu înregistrari în limba germana. O componenta esentiala pentru însusirea limbii germane o reprezinta mijloacele paralingvistice ca gestica si mimica precum si alte mijloace verbale strâns legate de dimensiunea sociala si culturala a utilizarii limbii în limba-tinta (forme de salut, expresii, forme de politete, si altele).
Curricumul abordat este curriculum national aprobat prin Ordinul Ministrului Educatiei nr. 5233/2008. Subiectele care stau la baza ofertei nostre educationale se refera la teme generale care introduc vocabularul necesar prin introducerea copilului în diferite contexte:
La alegerea subiectelor relevante parcurse si a structurilor lingvistice sunt avute în vedere urmatoarele aspecte:
Procesul instructiv educativ are la baza urmatoarele domenii experentiale propuse prin curriculum national: