Blomberg Rhythmic Movement Training (BRMT) este o metoda terapeutica bazata pe integrarea reflexelor primare prin miscari ritmice, menita sa sprijine dezvoltarea neuromotorie si emotionala a copilului. Creata de Dr. Harald Blomberg, metoda se bazeaza pe observarea faptului ca miscarile ritmice spontane ale bebelusilor – cum ar fi rostogolirea, târâtul si balansarea – joaca un rol esential în maturizarea sistemului nervos central.
În primele luni de viata, creierul nou-nascutului este imatur, iar toate componentele sale trebuie stimulate pentru a functiona armonios, ca o unitate. Miscarile ritmice contribuie la formarea conexiunilor neuronale, facilitând integrarea reflexelor primare si dezvoltarea coordonarii motorii, a reglarii emotionale si a capacitatilor cognitive.
Principii fundamentale ale metodei BRMT:
Cui se adreseaza BRMT?
Metoda BRMT este recomandata copiilor si adolescentilor care prezinta:
Cum se desfasoara terapia BRMT la ADIA?
Procesul începe cu evaluarea profilului reflex al copilului, pentru a identifica reflexele care sunt active, absente sau integrate insuficient. Pe baza acestei evaluari, terapeutii elaboreaza un plan individualizat, care consta în exercitii ritmice repetitive – miscari de balansare, rotire, târâre – efectuate într-un ritm controlat.
Aceste exercitii au rolul de a stimula sistemul vestibular, proprioceptiv si tactil, contribuind la reorganizarea neurologica necesara pentru integrarea reflexelor primare. Terapia este non-invaziva, blânda si adaptata nevoilor fiecarui copil, fiind integrata în sesiunile de kinetoterapie sau terapie ocupationala.
Beneficiile metodei BRMT:
Rolul parintilor în terapia BRMT:
La ADIA, consideram esentiala colaborarea cu parintii pentru consolidarea progreselor terapeutice.
Parintii sunt instruiti pentru a continua anumite exercitii ritmice acasa, asigurând astfel repetarea necesara integrarii reflexelor;
Oferim feedback si ajustari periodice ale planului de interventie, în functie de evolutia copilului;
Parintii sunt sprijiniti sa înteleaga impactul reflexelor primare asupra comportamentului si dezvoltarii copilului, devenind parteneri activi în procesul terapeutic.