In cazul in care doriti evaluarea corectitudinii financiar-contabile a Asociatiei din care faceti parte, sunt necesare servicii profesionale de cenzorat.
Cu ajutorul firmei noastre puteti beneficia de serviciile unui cenzor profesionist, neutru si independent, membru activ in cadrul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (persoana juridica).
Va oferim garantii profesionale (Autorizatie CECCAR, Aviz CECCAR), materiale (Polita de asigurare pentru malpraxis in valoare de 10.000 Euro anual) si garantii de independenta fata de terte interese (membri activi CECCAR). Pe langa toate acestea, beneficiati de serviciile unui expert contabil neutru si independent.
Verificari ale activitatii financiar-contabile si de gestiune desfasurate in cadrul unei asociatii de proprietari executate de firma noastra cuprind:
- 1) verificarea lunara a incasarilor de la proprietari sau de la terti atat prin casieria asociatiei, conform registrului de casa cat si prin contul bancar al asociatiei. Se vor verifica chitante de incasare intretinere respectiv OP-uri, chitante de depunere, viramente bancare etc. conform extraselor de cont lunare. Se va verifica si repartizarea cheltuielilor (facturi servicii, fond de rulment, fond de reparatii, penalizari, chirii, restante cote, etc.). Evident, registrul de casa trebuie sa fie actualizat in fiecare zi de incasare sau plata pentru a se obtine soldul corect.
- 2) verificarea lunara a platilor efectuate atat prin casieria asociatiei conform registrului de casa cat si operatiuni prin contul bancar al asociatiei. Vor fi verificate plata facturilor catre furnizori de utilitati, firmele care au efectuat reparatii parti comune, cheltuieli administrativ-gospodaresti, state de plata, restituiri de fond de rulment, depuneri bancare etc. In cazul operatiunilor derulate prin contul bancar ordinele de plata, comisioane bancare, etc. conform extraselor de cont lunare
- 3) verificarea lunara a fiselor pe fiecare apartament intocmite de administratorul sau contabilul asociatiei, in format fizic sau electronic cu ajutorul unui program informatic specializat
- 4) verificarea lunara a listelor de intretinere care trebuie intocmite conform OMFP 3103/2017
- 5) verificarea lunara a bazelor de calcul pentru fiecare suma sau cheltuiala in parte. Modalitatea de calcul detaliata va evidentia toate costurile si sumele care formeaza totalurile de plata, respectiv modul de calcul si de repartizare a acestor cheltuieli catre proprietari
- 6) verificarea lunara a Registrului de mijloace banesti aflate in contul bancar prin intermediul unui program informatic specializat indiferent de forma in care este tinut registrul in cadrul asociatiei, in format fizic (hartie) sau electronic
- 7) verificarea lunara a Registrului jurnal (cod 14-1-1/A), document care poate fi folosit drept proba in eventualele litigii ale asociatiei cu terte persoane fizice (proprietari) sau juridice (firme). In cadrul acestui registru sunt mentionate lunar, in ordinea cronologica de emitere/intrare a documentelor justificative (incasari, plati, elemente de activ si pasiv), operatiunile efectuate atat prin casieria asociatiei cat si prin contul bancar
- 8) verificarea lunara Registrul jurnal (cod 14-1-1/A), care este un document obligatoriu si proba in eventualele litigii ale asociatiei cu terte persoane fizice (proprietari) sau juridice (firme), in care sunt mentionate lunar, in ordinea cronologica de emitere sau de intrare a documentelor justificative (incasari, plati, elemente de activ si pasiv), efectuate atat prin casieria asociatiei cat si prin contul bancar. Registrul jurnal poate fi tinut in format fizic (cu inregistrarea manuala a operatiunilor in Registru jurnal tipizat) sau in format electronic, intr-un program informatic specializat. Sumele operate in Registrul jurnal se totalizeaza atat lunar, cat si cumulat de la inceputul anului
- 9) verificarea lunara a dosarului cu documente justificative al Asociatiei, care trebuie sa cuprinda:
- liste de intretinere si bazele de calcul lunare
- listele consumurilor individuale ale fiecarui proprietar in parte
- cererile de scoatere sau de introducere la plata intretinerii a persoanelor ce au locuit in luna respectiva in asociatie
- modalitati de calcul a penalizarizarilor pentru fiecare restantier in parte
- chitante de incasare a cotelor de intretinere de la fiecare proprietar in parte
- facturi utilitati
- extrase de cont bancare, ordine de plata, foi de varsamant etc.
- state de plata, declaratii fiscale, chitante impozit, ordine de plata bancare
- referate de necesitate privind cheltuielile administrativ-gospodaresti
- centralizator documente cheltuieli administrativ gospodaresti
- copia din registrului de casa, la care sunt anexate toate documentele justificative de plata efectuate prin casieria asociatiei cu plata in numerar
- foaia de prezenta cu personalul angajat si cu numarul de ore lucrate efectiv in luna respectiva
- situatia soldurilor de active si pasive
- documente justificative: contracte de prestari servicii, dispozitii de plata/incasare, devize de lucrari reparatii/modernizare parti comune, procese verbale de receptie, garantii lucrari reparatii/modernizare parti comune, etc.