Unul dintre cele mai vechi aeroporturi din România, cel din Satu Mare, a fost înfiintat la 15 octombrie 1936 printr-un Decret Regal, pe o suprafata de 600×600 metri, pe actualul amplasament al aeroclubului Samus.
Un an mai târziu este finalizata constructia hangarului si a aerogarii, iar în anul 1938, dupa deschiderea oficiala, primul avion care a aterizat pe noul aeroport a fost de tipul Junkers 34, care a efectuat un zbor pe ruta Cluj-Satu Mare-Oradea-Cluj.Pana în anul 1940, pe noul aeroport opereaza avioane ale companiei LARES (Linii Române Aeriene Exploatate de Stat), cu zboruri zilnice de pasageri, marfa si posta. Avioanele utilizate în aceasta perioada au fost de tipul Junkers 13, Junkers 34, Avia-Fokker, Lockheed Electra si altele din cele mai moderne ale vremii.
În anul 1946 aeroportul se redeschide timp de trei ani, iar apoi, dupa ce sta închis timp de noua ani, se redeschide, odata cu înfiintarea companiei TAROM, aici operând curse regulate de la Bucuresti, cu avioane Li 2 si IL 14.
În anul 1973 începe construirea pistei betonate de 2500×60 metri care se inaugureaza în 1975.
Pe noul aeroport opereaza curse regulate Satu Mare-Bucuresti si Satu Mare-Constanta, cu avioane de tipul AN24, IL 18 si BAC 1-11, dar si zboruri postale, militare si utilitare.
Traficul extern se face cu curse charter externe, în special vara, cu turistii din tarile nordice pentru Baile Felix, cu avioane moderne de tip IL 18, BAC 1-11, TU 154.În 1996 este declarat aeroport deschis traficului indernational. Din 01.06.1997, Aeroportul International Satu Mare adera ca si membru permanent în Consiliul International al Aeroporturilor, organizatie mondiala cu sediul la Geneva, Elvetia.
Dupa anul 1989 din structura aeroportului se desprind ca activitati conexe alimentarea cu carburanti (Romar Fuel) si dirijarea traficului aerian (ROMATSA).
În iunie 1998, dupa ce Aeroportul devine international între orele 7-19, se inaugureaza prima cursa regulata externa Bucuresti-Satu Mare-New York si retur, cu avioanele Airbus A 310, din aprilie 1999, cursa Bucuresti-Satu Mare-Chicago si retur, cu escala la Amsterdam, iar din luna iunie, cu escala la Montreal.
În plus în perioada mai-noiembrie 2000, compania GRIVCO Air opereaza de doua ori pe saptamâna pe ruta Sibiu-Satu Mare-Brescia (Italia) si retur, cu aeronavele YAK 40.