Răspuns în Situaţii de Urgenţă
Răspunsul în situaţii de urgenţă se defineşte ca totalitatea activităţilor realizate imediat după ce un dezastru natural a avut loc, pentru a asita populaţia afectată cu nevoile urgente şi pentru reducerea impactului dezastrului. Departamentul de urgenţă al AIDRom se împarte în două etape:
- asistenţă în faza de criză – atunci când ajutorul umanitar imediat este distribuit sub forma pachetelor de alimente pentru familii, truse de igienă personală, medicamente şi dezinfectanţi, îmbrăcăminte, pături şi lenjerii, asigurarea resurselor de apă potabilă (curăţare şi dezinfectare)
- reabilitare după criză – asistarea victimelor celor mai vulnerabile cu reconstruirea caselor şi fermelor, cu materiale de construcţie, redarea proprietăţilor personale, recoltei şi nevoi gospodăreşti, contribuind şi la reabilitarea elementelor de infrastructură locală
Obiectivele şi Viziunile Programelor de Răspuns în Situaţii de Urgenţă
- identificarea zonelor celor mai afectate de orice dezastru natural pe teritoriul ţării
- participarea în coordonarea sau munca efectivă în situaţii de criză sau de dreabilitare după criză, de a desfăşura activităţi după întâmplarea dezastrului
- asistarea bisericilor, autorităţilor locale şi populaţiei în procesul reduceri pierderilor şi îndepărtării suferinţelor umane