Primele activitati aviatice in zona Clujului au avut loc pe lunca raului Somesul Mic, in satul Someseni, sat situat la est de orasul Cluj la o distanta de 8 km de centrul orasului, pe soseaua ce leaga Clujul de orasul Dej. In anul 1928 Ministerul de Razboi infiinteaza Serviciul National de Navigatie Aeriana (S.N.N.A.) cu scopul deschiderii unei linii de transport aerian intre Bucuresti si Cluj. Linia era deservita de avioane Farman-Goliath, un bimotor cu 10 locuri, si folosea ca si aerodrom de destinatie Aerodromul Grupului II Aviatie -Someseni-Cluj. (comandantul liniei aeriene-in anul 1928- Lt.Av.Boris Antonie)-1929-Lt.Av.Batacui Cornel)
Ca data de infiintare a Aeroportului civil din Cluj de catre Ministerul Industriei si Comertului este trecuta data de 1 aprilie 1932, activitatea acestuia urmand a se desfasura pe aerodromul militar de la Someseni pana la infiintarea unui aeroport destinat transportului civil de calatori. La 11 septembrie 1933 in prezenta autoritatilor locale se deschide prima linie internationala Praga-Cluj-Bucuresti, linie deservita de catre compania C.S.A., cu avioane Avia-Foker de 8 locuri.Cu aceasta ocazie in baza Deciziei Ministeriale nr.219532/1933, Aeroportul Cluj se declara aeroport vamal (international).In cursul aceluiasi an incepe angajarea personalului care sa deserveasca aceste linii aeriene si pentru transportul calatorilor din oras la aeroport. Personalul aeroportului creste de la 6 angajati in anul 1934 la un numar de 16 in 1939.
Se deschid noi rute ca Moscova-Cluj-Praga-15 noiembrie 1935 deservite de catre compania Aeroflot cu avioane M26 si M25-bimotoare de 14 locuri, Cluj-Satu Mare;Cernauti-Cluj-Arad-Cluj-Cernauti;cu avioane Lockheed-Electra de 10 locuri si Dragon Rapid de 5 locuri;
Anul 1939 a fost anul de varf in activitatea interbelica a Aeroportului Cluj. La sfarsitul razboiului ajunsese cel mai important aeroport militar din Transilvania, pentru cucerirea sa de catre Armatele Romana si Sovietica ducandu-se lupte inversunate cu multe sacrificii umane si materiale, mai ales de catre Flotila IV Vanatoare-Focsani. In luna septembrie 1944 ca urmare a luptelor desfasurate in cel de-al II-lea razboi mondial, aeroportul a fost distrus complet. Dupa razboi activitatea aeroportului este reluata cu curse regulate interne facandu-se legaturi intre toate centrele importante ale tarii. In aceasta perioada pe aeroport opereaza Compania Nationala TAROM (în anii ’50 compania care opera se numea T.A.R.S.-Transporturile Aeriene Romano-Sovietice).
In anii ‘60 a inceput reconstructia Aeroportului. Pana in acesti ani activitatea se desfasoara intr-o cladire care tine loc si de aerogara si de spatii administrative si tehnice.Zborurile se efectueaza cu avioane tip LI-2 si IL-14.
In anul 1970 Aeroportul este operational si echipat cu toate dotarile necesare unei functionari a acestuia in deplina siguranta. Din septembrie 1996 Aeroportul Cluj-Napoca este deschis traficului International de pasageri si marfa si in acest an au inceput lucrarile de modernizare si dezvoltare. Incepand cu luna august 1997, Aeroportul International Cluj-Napoca trece in subordinea Consiliului Judetean Cluj. Cu data de 31 Martie 1998 de pe Aeroportul International Cluj-Napoca opereaza cursa regulata Bucuresti -Cluj-Napoca - Budapesta, cursa care reinnoada firul traditiei curselor internationale regulate. In prezent Aeroportul International Cluj-Napoca este al treilea aeroport international al tarii si are curse aeriene regulate cu Frankfurt, Viena, Budapesta, Bologna, Treviso, Florenta, Bergamo, Trieste, Munchen. Pana in anul 2001, principalele lucrari care au fost finalizate sunt: extinderea si modernizarea aerogarii si sistematizarea fluxurilor de pasageri, extinderea si reorganizarea parcarilor pentru autovehicule, reparatii capitale la platforma parcare avioane, modernizarea sistemului de iluminare a pistei, implementarea sistemului ILS (Instrument Landing System ) de categoria a I-a. Consiliul Judetean Cluj a demarat un program amplu de dezvoltare a aeroportului, program care are in vedere implementarea activitatii de cargo, construirea unei platforme pentru avioanele cargo, extinderea platformei de parcare a aeronavelor, prelungirea pistei de decolare, continuarea modernizarii sistemului de iluminare al pistei de decolare.