Reglementat de art.2013 Cod Civil contract de mandat poate fi  încheiat în formă scrisă, autenică sau sub semnătură privată, sau  verbală. Acceptarea mandatului poate rezulta ?i din executarea sa de  către mandatar. Mandatul dat pentru încheierea unui act juridic supus,  potrivit legii, unei anumite forme (ex. forma autentică) trebuie să  respecte acea formă, sub sanc?iunea aplicabilă actului însu?i. Durata  mandatului este de 3 ani de la încheierea lui daca păr?ile nu au  prevăzut un alt termen (art.2015 Cod Civil)
  Procuri uzuale ?i acte necesare:
- Procură de vânzare/dona?ie/închiriere/comodat, etc. – Acte necesare:  cartea de identitate a proprietarului / coproprietarului, actele de  proprietate asupra imobiului în original, extras de carte funciară  pentru infomare, dacă există.
- Procură pentru reprezentarea la succesiune – Acte necesare: cartea  de identitate succesibil, certificat de deces defunct în original, acte  de stare civilă prin care se stabile?te rela?ia de rudenie cu defunctul  sau testament în original.
- Procură dată de administratorului unui societă?i /asocia?ii – Acte  necesare: carte de identitate administrator/pre?edintele asocia?ei,  actul constitutiv al societă?ii/ actul constitutiv ?i statutul  asocia?iei, certificatul de înregistrare al societă?ii / dovada  înregistrării la judecătoria competentă, certificatul constatator va fi  ob?inut de biroul notarial prin serviciul Recom on-line. Administratorul  nu poate acorda mandat unui alte persoane decât dacă s-a prevăzut  expres aceasta în actul constitutiv al societă?ii, cu excep?ia  procurilor către contabil pentru semnarea electronica.
- Procură pentru înmatricularea autoturismului sau deschiderea unui  dosar de daună – Acte necesare: cartea de identitate proprietar, cartea  de identitate a autoturismului ?i talonul.