Ghidul Serviciilor
All About Cont Eval - Expert Contabil, Cenzor Evaluator Autorizat Anevar, Bucuresti
inapoi la firma 270 vizite
Poza Servicii de lichidare si dizolvare firme
Foto

In functie de situatia firmei dvs.cu ajutorul nostru puteti alege calea cea mai sigura de urmat pentru firma dvs.

Contacteaza-ne pentru a beneficia de consultanta specializata in dizolvare si lichidare firma !

Daca ati optat pentru DIZOLVAREA si LICHIDAREA firmei dvs. trebuie sa cunoasteti procedura de urmat care consta in depunerea la Registrul Comertului a doua dosare , primul pentru dizolvare si lichidare si cel de radiere.

Etapa 1 – dizolvare firma si lichidare voluntara

Etapa 2 – de radiere (voluntara)

In cazul lichidarii voluntare, dupa stingerea datoriilor catre creditorii societatii, asociatii pot cadea de acord cu privire la repartizarea activelor ramase. In cazul in care nu ajung la acest acord, procedura de lichidare se deruleaza conform legii (cu numirea unui lichidator). Radierea decurge firesc dupa etapele amintite. Odata cu obtinerea certificatului de radiere, persoana juridica inceteaza sa mai existe.

Falimentul, sau procedura insolventei – pe scurt

Reglementarile legale specifice procedurii falimentului se gasesc in Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, publicata in MO nr. 359 din 21.04. 2006, si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa, publicata in Monitorul Oficial nr. 944 din 22.11.2007. In cazul in care societatea se gaseste in insolventa vadita, sau in insolventa iminenta, incetarea existentei persoanei juridice se va face prin procedura numita faliment.

In situatia in care se declara falimentul unei societati comerciale si nu exista bunuri ale societatii care pot fi valorificate si nici garantii ale unor terti care pot acoperi datoriile fata de banca, datoriile respective nu pot fi acoperite.

Procedura de lichidare presupune constituirea unei Adunari a Creditorilor, care este convocata si prezidata, de cate ori este nevoie, de catre administratorul judiciar, sau dupa caz, de catre lichidator, daca legea, sau judecatorul sindic, nu dispune altfel.

Totodata, asociatii/ actionarii firmei aflate in lichidare pot desemna, pe cheltuiala lor, un administrator special, care sa participe la procedura falimentului si sa le reprezinte interesele.

Indiferent de tip, procedura poate fi declansata de catre: debitor , creditor sau orice alta persoana sau institutie prevazuta expres de lege.

 

Diferenta dintre insolventa si faliment

Prin procedura insolventei, debitorul are posibilitatea de a-si continua activitatea sub supravegherea unui administrator judiciar desemnat de catre instanta de judecata, trecând initial printr-o perioada de observatie. Daca  exista premise economice si situatia de fapt a debitorului permite, conform unui plan de reorganizare ce trebuie aprobat de catre creditori, se poate intra în procedura de reorganizare judiciara. Acest lucru presupune ca într-o perioada de la 1 la 3 ani, debitorul sa îsi acopere datoriile catre creditorii înscrisi la masa credala. Daca planul  de reorganizare s-a finalizat cu succes, firma va fi reinserata în circuitul economic printr-o sentinta pronuntata de catre tribunal. Prin procedura falimentului,  firma debitoare este dizolvata, nu mai poate efectua acte de comert, iar bunurile firmei sunt supuse lichidarii în vederea acoperirii datoriilor. Vânzarea bunurilor  se va face de catre lichidatorul judiciar desemnat de prin sentinta de deschidere a procedurii falimentului. Ulterior, firma este radiata din evidentele registrului comertului.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2025
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.