În cadrul acestei secţiuni vă oferim mai multe informaţii utile despre factură: din ce este compusă o factură, cum puteţi plăti factura, cum puteţi cere un duplicat de factură sau cum ne puteţi informa despre noua adresă la care vă putem transmite factura.
Factura reprezintă documentul justificativ privind furnizarea serviciilor de alimentare cu apa şi de canalizare.
Printr-un efort investiţional considerabil Apa Nova Bucureşti a implementat un nou şi performant sistem informatic de gestiune a relaţiei cu clienţii, pentru a răspunde cerinţelor şi propunerilor exprimate de dumneavoastră.
Noul sistem informatic contribuie la:
şi permite:
Implementarea a determinat modificări în cadrul sistemului obişnuit de lucru din această perioadă, ceea ce a dus la decalaje ale termenului de emitere a facturilor.
Dorim să ne cerem scuze pentru eventualele neplăceri cauzate şi să vă asigurăm că aceste disfuncţii au fost inerente procesului de implementare a sistemului informatic.
Iată descrierea câtorva elemente care se găsesc pe factură:
Mai multe ...Cand se emite factura?
Factura se emite aproximativ la aceeaşi dată, lunar (pentru Asociaţiile de proprietari, instituţii publice şi societăţi comerciale) sau la două luni (pentru utilizatorii casnici) pe baza citirii contoarelor sau estimării consumului în cazurile în care nu a fost posibil accesul la contor.
În cât timp trebuie plătită factura?
Factura de apa trebuie plătită în termenul scadent, adică 15 zile de la data emiterii facturii. Neachitarea facturii în termen de 30 zile de la scadenţă atrage dupa sine calcularea de penalităţi de întârziere la nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare (Cf. Legii serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare Nr. 241/2006).
Ce verificări ale facturii pot face?
Verificaţi indexul contorului la data când primiţi factura care conţine menţiunea "Index Citit". Dacă indexul citit de dumneavoastră este mai mare decât cel înscris în factură, aceasta este corect calculată.
Dar dacă nu primesc factura?
Neprimirea facturii nu constituie motiv de neplată. Contactaţi-ne la telefonul 021 207 77 77, pentru a vă informa asupra valorii acesteia şi a termenului scadent sau folosiţi formularul de contact ca să vă punem la dispoziţie o copie a facturii. Verificaţi sunând la 021 207 77 77 care este adresa la care s-a transmis factura.
Dacă adresa nu mai corespunde realităţii şi nu ne-aţi anunţat, urmaţi procedura descrisă mai jos, referitoare la modificarea adresei de corespondenţă.
Cum pot primi un duplicat după factură?
În cazul în care aţi rătăcit factura sau nu aţi intrat în posesia ei, puteţi solicita emiterea unui duplicat după factură.Cererea poate fi făcută doar de titularul de contract, telefonic la 021 207 77 77, folosind formularul de contact online sau la sediul Apa Nova Bucureşti din str. Aristide Demetriade nr. 2, sector 1.
Cum pot primi informaţii despre data emiterii şi valoarea facturii?
Apa Nova Bucureşti vă pune la dispoziţie un serviciu de informare rapidă despre factura dumneavoastră: transmiterea informaţiilor printr-un mesaj pe telefonul mobil (SMS). Activarea acestui serviciu se face prin completarea unui formular şi trimiterea lui prin fax la: 021 312 44 37 sau prin Poştă/curier la Apa Nova Bucureşti, Str. Aristide Demetriade nr. 2, sector 1, Bucureşti.
Ce trebuie să fac dacă se modifică adresa de corespondenţă ?
Pentru a intra în continuare în posesia facturilor, este necesar să ne informaţi despre modificarea adresei de corespondenţă.
Factura este trimisă pe numele şi la adresa de corespondenţă trecute în contractul de prestări servicii semnat cu Apa Nova Bucureşti. Dacă aceste date se modifică, vă rugăm să ne anunţaţi cât mai repede pentru a se reglementa expedierea facturilor şi pentru a intra în posesia lor.
În acest sens, vă rugăm să completaţi formularul şi să îl transmiteţi semnat şi ştampilat (după caz) prin fax la 021 312 44 37 sau prin poştă la Apa Nova Bucureşti, Str. Aristide Demetriade nr. 2, sector 1, Bucureşti.