Modulul DataLight Achizitii este proiectat sa ofere maximum de suport informational pentru procesul de aprovizionare si achizitie, astfel incat sa se atinga un optim in ceea ce priveste valoarea produselor aflate pe stoc (lucru cu stocuri optime), dar si acuratete in ceea ce priveste alegerea celei mai bune oferte de la furnizor. Sistemul de calcul al comenzilor optime in functie de rulaj, sezon, factor de lichiditate este completat de o automatizare a proceselor de pe fluxul de achizitii si de rapoarte de analiza privind intrarile de produse.
Beneficii ale modulului DataLight Achizitii
- Reduce capitalul blocat in stocuri neperformante - Prin mecanismele de evaluare a necesarului de aprovizionare, sistemul permite reducerea capitalului blocat in stocurile neperformante cu pana la 65%. Modulul DataLight Achizitii permite calculul individual, pentru fiecare produs in parte, a rulajului si estimeaza o cantitate optima pentru urmatoarea perioada de vanzare, tinand cont evident de stocurile curente, cele deja comandate si de alti factori. Datorită flexibilităţii şi configurabilităţii excepţionale a modulului, sistemul generează automat necesarul de aprovizionare pe baza unor algoritmi specifici companiei, asigură trasabilitatea documentelor şi alocă automat cheltuielile pe centre de cost, optimizând activităţile procesului de achiziţie şi degrevând angajaţii de activităţile redundante, consumatoare de timp.
- Permite gestionarea unor cataloage complexe de oferte de la furnizori - Modulul DataLight Achizitii dispune de un sistem gestiune automatizata a ofertelor de la furnizori, chiar daca acestea contin milioane de inregistrari. Acestea sunt stocate distinct de nomenclatoarele standard, pentru a nu afecta viteza de lucru a sistemului, insa pot fi consultate si alese in orice moment de catre utilizatorii care cauta cele mai bune oferte.
- Creste gradul de comunicare si performanta din cadrul companiei - Prin utilizarea acestui sistem integrat, toti utilizatorii sistemului ERP au acces la informatii vitale pentru activitatea lor. In functie de drepturile de acces si vizualizare, utilizatorii au informatii on-line despre comenzi, date de livrare, stocuri disponibile / rezervate / comandate, preturi, etc.
Funcţionalităţi
- Permite inregistrarea ofertelor generale / speciale ale furnizorilor, fara limite in privinta numarului de oferte si/sau a dimensiunii fisierelor importate; aceste oferte nu influenteaza viteza de lucru a sistemului.
- Automatizeaza operatiunile din ciclul de aprovizionare, prin transformari “cu un singur clic” oferta furnzior→ comanda furnizor → aviz de insotire → factura furnizor → inregistrare documente insotitoare (declaratii de conformitate) → emitere NIR.
- Realizeaza analize de aprovizionare, prin calcule la nivelul fiecarui produs privind rulajul in perioada de referinta, stocul existent si cel deja comandat, factori de sezon, lichiditate, etc.
- Permite trasabilitatea loturilor de la furnziori prin inregistrarea informatiilor despre loturi, astfel incat sa se poata urmari traseul loturilor pe documentele de iesire incepand de la intrarea produselor in companie Integrare cu sistem de logistica pe baza de coduri de bare care permite inregistrarea intrarilor prin dispozitive mobile pe baza codurilor de bare, pentru o viteza sporita a receptiilor si pentru eliminarea erorilor umane
- Permite rezervarea de produse (de ex piese auto pentru un anumit client – pentru un anumit deviz de lucrare); Actualizarea automata a stocurilor si soldurilor pe baza documentelor operate in sistem Permite clasificari multiple ale furnizorilor, cum ar fi zone, rute, agenti, precum si clasificari particulare in functie de specificul companiei.
- Parte integrantă a unei soluţii ERP, special proiectată să răspundă cerinţelor de comunicare între puncte aflate la distanţă, prin lucru on-line pe Internet sau prin replicare.
- Sistem multi-societate, multi-valută, multi-limbaj, pentru a ţine evidenţa la mai multe societăţi, în orice monedă, cu posibilitatea de a traduce programul în orice limbă.
- Permite crearea de rapoarte particularizate prin generatorul de rapoarte inclus si care este la dispozitia utilizatorilor finali
- Sistem de validare / invalidare a datelor şi restricţionare a accesului la date, conform politicii de securitate stabilite în cadrul companiei
- Integrare cu sistem de logistica pe baza de coduri de bare care permite inregistrarea intrarilor prin dispozitive mobile pe baza codurilor de bare, pentru o viteza sporita a receptiilor si pentru eliminarea erorilor umane