Modulul DataLight Contabilitate este un instrument puternic de analiză contabilă in cadrul societăţilor comerciale si de stat. La crearea acestui modul s-a pus un accent deosebit pe automatizarea introducerii datelor, controlul strict al introducerii corecte de date cât şi posibilitatea de a obţine o gamă de rapoarte cât mai sugestive, adaptabile şi uşor de configurat. Pentru a diminua la maxiumum timpii necesari obtinerii de rapoarte contabile, intregul sistem ERP este conectat la acest modul prin operatiunile contabile predefinite, care permit obtinerea informatiei contabile simultan cu inregistrarea documentelor primare. Integrarea acestui modul cu module precum Cost Controlling, Bugete sau Management Financiar aduce un plus de valoare intregului sistem ERP si beneficiilor obtinute in urma investitiei in acest ERP.
Beneficiile modulului DataLight Contabilitate
- Obţinerea la timp a raportărilor specifice
- Informaţiile centralizate din toate departamentele organizaţiei sunt verificate conform unor chei de control şi constituie baza emiterii imediate a rapoartelor financiare specifice
- Putere mare de introducere de date, prin automatizarea operaţiunilor. Pe lângă automatizarea introducerii de date (privind contabilitatea), sunt calculate automat o serie de note de închidere, precum si chei de control predefinite de utilizatori. Este apreciat că acest sistem de introducere a datelor creşte eficienţa cu 65 - 70% faţă de alte programe
- Operarea o singura data a datelor prin integrare cu modulele Aprovizionare, Vanzari, Gestiune Stocuri, Logistica, Salarizare, Mijloace fixe, etc., astfel incat datele operate în aceste module sunt importate automat sau la comandă în Contabilitate, pentru a nu se opera acelaşi document de mai multe ori;
- Instrument puternic de previziune, prin înregistrarea de operaţiuni contabile simulate. Aceste operaţiuni permit estimări asupra cheltuielilor / veniturilor şi estimări pe diverse perioade asupra indicatorilor economici.
Funcţionalităţile modului Contabilitate
- Parte integrantă a unei soluţii ERP Business şi management financiar, concepută sa răspundă exigenţelor unei firme medii şi mari, integrată cu toate modulele aferente;
- Lucrează cu articole contabile predefinite, pentru automatizarea introducerii de documente şi creşterea vitezei de operare; operatiunile aferente documentelor primare sunt reflectate imediat in inregistrari contabile;
- Permite editarea libera a notelor contabile pentru operatiuni speciale si/sau pentru care nu exista inca articol contabil predefinit
- Permite lucrul simultan în mai multe exercitii financiare ceea ce ofera o libertate deplina departamentului contabil sa realizeze inchiderile de an in timp ce se lucreaza in lunile anului urmator;
- Sistem multi-societate, multi-valută, multi-limbaj, pentru a ţine evidenţa, (in contabilitate) la mai multe societăţi, în orice monedă, cu posibilitatea de a traduce programul în orice limbă;
- Conectat cu rapoarte tip indicatori financiari şi generator de rapoarte, pentru a creşte viteza de obţinere a informaţiilor necesare top-managementului si midlle-managemnetului;
- Permite definirea de chei de control particularizate pentru creşterea vitezei de verificare a datelor provenite din diverse departamente;
- Lucreaza integrat cu sistemul de centre de profit si pierderi si cu sistemul de activitati, astfel incat toate rapoartele din acest modul pot fi filtrate / analizate tind cont de acesti parametri;
- Sistem de validare / invalidare a datelor şi urmărirea istoricului privind accesul la fiecare document al utilizatorilor;
- Rapoarte interactive, care permit localizarea informaţiilor căutate şi trecerea în mod editare pe acestea. Sunt prezente toate rapoartele contabile specifice contabilităţii româneşti:
- Fise de cont, Fise de cont compuse
- Registrul jurnal, Registre de casa, Registru de Banca
- Fisa sah, Carte Mare-sah, Carte mare, Centralizator Carte mare
- Note contabile, Centralizator note contabile
- Balanţa contabilă cu multiple posibilitati de filtrare, in orice valuta
- Balanţa contabilă insumata, Balanţa contabilă consolidata pentru companiile care fac parte din holding-uri
- Jurnalul de TVA pentru cumpărări
- Jurnal de TVA pentru vânzări
- Declaraţia 394
- Raportări de TVA, impozite şi taxe către buget
- Bilantul contabil
- Posibilitatea de a salva balanţe de verificare în formatul existent la o anumită dată şi vizualizarea lor ulterioară;
- Securitate avansată, până la nivel de document, cu posibilitatea de a restrictiona accesul utilizatorilor chiar şi la vizualizare;
- Modificări cu impact minim ale planului de conturi (din contabilitate), a operaţiunilor contabile sau a cotelor de TVA, prin parametrizarea tuturor operaţiunilor;
- EDI - Import şi export a informatiilor în / din alte aplicaţii, pentru o cât mai facilă integrare cu alte sisteme informaţionale existente;
- Posibilitatea de a consolida datele de la mai multe societăţi / puncte de lucru, fie on-line fie prin replicarea datelor. Rapoartele pot fi consultate separat sau cumulat pe toate societăţile / punctele