Modulul DataLight Gestiune Stocuri include un sistem de evidenţă cantitativ-valorică a gestiunii de marfă, produse finite, materiale, obiecte de inventar şi servicii ale societăţii. El participă activ la activităţile specifice de ofertare, aprovizionare, vânzări cât şi in urmărirea relaţiilor financiare cu clienţii şi furnizorii. Dispune de sisteme puternice de consolidare a datelor colectate de la punctele de lucru prin Internet sau prin alte mijloace de transmisie. De asemeni, prin integrarea cu alte module, el permite desfasurarea operatiunilor logistice si de analiza de costuri, ceea ce conduce la un management performant al companiei. Beneficiile modulului DataLight Gestiune stocuri
- Creste gradul de comunicare si performanta din cadrul companiei - Datorita integrarii native cu celelalte module ale ERP-ului, acest modul pune la dispozitia tuturor utilizatorilor sistemului informatii privind stocurile din fiecare locatie (entitate), tinand cont de starea acestora (comandate, rezervate, disponibile), precum si informatii despre furnizorul, vechimea si pretul loturilor disponibile. Prin acest modul, clientilor externi si interni ai companiei li se ofera stocul necesar de marfuri, materiale, dar si informatii on-line despre acesta, ceea ce imbunatateste relatia cu acestia si creste performanta.
- Reduce capitalul blocat in stocuri - Prin managementul corect al informatiilor despre stocurile minime (critice), cele de optime, precum si cele despre viteza de rotatie a marfurilor, sistemul poate reduce valoarea capitalului blocat in stoc.
- Reducerea costurilor operationale si cresterea vanzarilor - Prin controlul stocurilor si diminuarea acestora la cantitatea optima, se reduc costurile de logistica (depozitare, manipulare), iar operatiunile de inventariere se pot desfasura mult mai rapid, reducand timpul in care vanzarile nu se pot desfasura normal.
- Elimina eroarea umana si creste viteza de lucru prin integrare cu echipamente hardware - Modulul este integrat cu echipamente hardware ce elimina eroarea umana si cresc viteza de lucru, cum ar fi cititoare de coduri de bare, dispozitive mobile de inventariere, cantare electronice, etc.
Functionalităti
- Lucrează în sistem multi-gestiune, deci poate ţine evidenţa mai multor gestiuni în cadrul aceleaşi societăţi. Pentru fiecare gestiune in parte se configureaza metada de descarcare de gestiune si modul de lucru cu stocuri / loturi negative (liber, avertizare, interzicere).
- Poate folosi oricare din cele trei sisteme de evidenţă a gestiuniiadmise de Ministerul de Finanţe din România:
- Cantitativ valoric, la preţ de cumpărare- Cantitativ valoric, la preţ de vânzare- Cantitativ valoric, la preţ mediu ponderat
- Centralizarea automata a stocurilor de la punctele de lucru - modulul dispune de un modul automat de consolidare a datelor prin Internet sau prin alte mecanisme de transmitere a datelor. In functie de drepturile de acces, utilizatorii vor avea acces la informatiile aferente altor puncte.
- Permite codificarea manuala sau cu generare automată a codului, inclusiv coduri de bara interne EAN 13 pentru lucru cu dispozitive cititoare de coduri de bare
- Produsele si serviciile pot fi structurate dupa diverse criterii: grupe si sub-grupe de marfuri (dezvoltare arborescenta), marca-tip (dezvoltare arborescenta), grupa contabila, etc
- Se gestioneaza un numar customizabil de parametri despre fiecare produs in parte (codificare, denumiri alternative, tara de origine, prodduactorul si codul la prodducator, cantitati critice si optime, greutate si volum, ambalaje sau alte produse asociate, etc)
- Stocheaza informatii despre loturi, serii produs, data de expirare, furnizor, date de intrare, sau alte proprietăţi customizabile si asigura trasabilitatea stocurilor pe tot parcursul lor in cadrul companiei
- Asigura evaluarea stocurilor prin doua unităţi de măsură simultan, atat in rapoartele de miscari si stocuri cat si in cadrul documentelor din fluxul de achizitie, vanzare, etc precum si a informatiilor despre greutatea si volumul produselor.
- Permite evidenta ambalajelor, pieselor de schimb, obiectelor de inventar si a oricaror tipuri de produse stocabile.
- Permite crearea de noi rapoarte de catre utilizatori folosind interogarea structurată a bazei de date, ceea ce înseamnă că se poate obţine ca rapoarte aproape orice combinaţie de informaţii, plecând de la datele introduse în program.
- Permite analiza detaliata a costurilor cu marfa, materiale, materii prime, produse finite etc, pe fiecare gestiune in parte sau centralizat, prin inregistrarea simultana a operatiunilor contabile cu operarea documentelor primare
- Prin integrarea nativa cu modulele Achizitii, Vanzari, MRP (Productie) asigura stocul optim de marfuri, materiale, materii prime si auxiliare – aprovizionare "Smart" sau "Just in time".
- Permite generarea de documente de reglare de stoc, atat cantitativ cat si valoric; Inventarele pot fi inregistrate manual sau automat - prin modulul Logistic, cu ajutorul dispozitivelor mobile de inventariere pe baza de coduri de bare
- Parte integrantă a unei soluţii ERP, special proiectată să răspundă cerinţelor de comunicare între puncte aflate la distanţă si intre departamente, oferind flexibilitate in modul de operare si raportare pentru orice tip de activitate