Criza financiara a demonstrat ca fluxul de numerar este un element vital din “viata” unei companii; lipsa de lichiditati a pus in dificultate firme mari, prin intreruperea fluxurile de business principale si crearea de tensiuni intre firme si furnizorii, respectiv angajati. Modulul DataLight Trezorerie este gandit sa gestioneze in mod proactiv finantele companiei, automatizand toate operatiunile asociate avansurilor, soldurilor la clienti/furnizori, raportarilor aferente. Modulul dispune si de instrumente active de tipul limitare/blocare la facturare, pentru a limita riscurile la care este supusa compania in parteneriatul cu firme cu probleme financiare. Beneficile modulului DataLight Trezorerie
- Automatizarea operaţiunilor financiare - Modulul preia in mod automat informatiile despre solduri si avansuri de la modulele Achizitii, si Vanzari, astfel incat inregistrarea platii / incasarii coincide cu stingerea soldului si completarea situatiei reale despre sold pentru partenerii companiei. De asemeni, aceste informatii sunt partajate cu modulul Cash Flow, pentru a se obtine previziuni valoroase privind lichiditatile.
- Minimizarea si deblocarea creditului la clienti - Prin mecanismul de limitare / blocare la facturare se actioneaza in mod activ pentru deblocarea capitalului blocat in piata sub forma creditelor la clienti. Se elimina riscul financiar al companiei si se creaza o contravaloare care amortizeaza rapid investitia in sistemul informatic.
Funcţionalităţi
- Gestioneaza in mod automat toate operatiunile de trezorerie; prin asocierea cu documentele emise in celelalte module (Achizitii, Vanzari) se obtine imaginea corecta, imediata, a soldurilor pe fiecare partener, la nivel de document, precum si a valorilor de incasat / platit
- Permite realizarea de compensari clienti – furnizori, intre facturi si facturile de stornare
- Permite inregistrarea si evidenta efectelor de incasat / de platit, tinand cont de stadiul decontarii acestora
- Permite operatiuni specifice OP-urilor si CEC-urilor, cum ar fi girarea acestora de la un partener financiar la altul
- Repartizarea incasărilor şi platilor pe facturi se poate realiza atat manual cat si automat, dupa diverse criterii (vechimea soldului, valoarea soldului, tipul de produse de pe factura etc.
- Realizeaza managementul avansurilor incasate de la clienti, prin generarea facturilor de avans, precum si inchiderea automata a acestora la livrarea de marfa / servicii
- Permite realizarea de viramente interne intre diverse entitati financiare ale companiei (case ale punctelor de lucru diferite, conturi bancare, etc)
- Permite realizarea de deconturi pentru angajatii firmei si urmarirea sumelor nedecontate
- Intocmeste in mod automat rapoartele financiare aferente (Registrul de casa, Registrul de banca) pentru fiecare locatie/punct de lucru si pentru fiecare cont bancar
- In rapoarte afiseaza soldurile financiare ale partenerilor cu si fara aportul efectelor ("sold comercial" si "sold neacoperit")
- Ofera toate rapoartele necesare pentru evaluari financiare: Fise de client/furnizor, Facturi de incasat / platit, facturi scadente de incasat / platit, Balante clientilor/furnizorilor, Centralizatoare de solduri pe vechimi, grupate dupa diverse criterii, Situatia efectelor decontate / nedecontate, Situatia avansurilor, Incasari / Plati pe o factura, Sume nerepartizate pe facturi, etc.
- Permite crearea de noi sub-tipuri de instrumente de trezorerie ca metode de incasare / plata (de ex. vouchere specifice)
- Parte integrantă a unei soluţii ERP Business şi management financiar, concepută sa răspundă exigenţelor unei firme medii şi mari, integrată cu toate modulele aferente.