Ghidul Serviciilor
Autoglassfix
inapoi la firma 2479 vizite
Poza Reparatii parbrize
Foto

Parbrizele autovehiculelor sunt deseori lovite in mers (si nu numai) de pietre sau obiecte lansate cu mare viteza. La contactul cu sticla, aceste obiecte creeaza avarii de diferite marimi, sub forma de ciobituri sau crapaturi. Aceste avarii, nereparate in timp util, duc intotdeauna la compromiterea totala a parbrizului si la inlocuirea acestuia. Cea mai mare parte din aceste avarii (circa 70-80%) sunt "ciobituri" mici, de la 3-5 mm pana la 25-30 mm. Acestea pot fi reparate in conditii de siguranta si cu costuri minime, fara a demonta parbrizul de pe masina, restaurand integritarea si vizibilitatea sticlei si oprind extinderea avariei si compromiterea parbrizului.

Aceasta reparatie se face prin injectarea in zona avariata a unei rasini speciale, efectiv o "sticla lichida". Aceasta rasina, injectata la presiune mare cu un dispozitiv special, umple cavitatea creata de lovitura cu corpul strain si opreste definitiv extinderea avariei.

Scopul principal al repararii parbrizelor este refacerea integritatii stratului de sticla si oprirea definitiva a extinderii avariei. Deasemenea, reparatia imbunatateste dramatic si aspectul optic al parbrizului. Singura urma ramasa este de regula portiunea lipsa din stratul exterior, distrusa de impactul initial. Aceasta se reface cu o rasina de finisaj si se slefuieste. Dupa terminarea reparatiei, ciobitura initiala dispare aproape in totalitate. Daca ciobitura sau crapatura este veche si a fost contaminata cu apa murdara de la stergator sau de spalatul masinii, se va observa o tenta mai inchisa la culoare, dar nici pe departe acea "cicatrice" argintie data de aspectul sticlei sparte.

Este destul de greu de inteles cum poate fi reparata o ciobitura sau o crapatura in parbriz fara a intelege cum este construit acesta:

- In industria automobilistica se folosesc doua tipuri de geamuri: geamul laminat, folosit la parbize si cel securizat, folosit la geamurile laterale si lunete.

- Geamul laminat este compus din doua straturi de sticla, intercalate cu un strat de poli-vinil-butiral, presate intr-un "sandwich" de mare rezistenta. (Fig. 1)

Cand un obiect loveste parbrizul cu viteza, stratul exterior se sparge, dar datorita vinilului intercalat care absoarbe cea mai mare parte a impactului, avaria care altfel ar distruge intregul parbriz este limitata si localizata sub forma unei ciobituri mici.

- Ceea ce se observa in mod normal este o forma rotunda sau stea mica formata in stratul exterior de sticla, cu diametrul intre 5 si 25 mm. Spartura este de fapt o cavitate plina cu aer, creata de unda de soc a impactului in stratul exterior de sticla

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.