Un birou de audit al tirajelor este o organizaţie non-profit care are obiectivul de a oferi industriei de publicitate informaţii corecte asupra cifrelor de difuzare, precum şi alte tipuri de studii, cum sunt cele de audienţă pentru presa scrisă, studii outdoor, internet, televiziune, radio, cinema, expoziţii etc. Această organizaţie trebuie să aibă ca membri actorii majori de pe scena industriei de publicitate: editori de presă/proprietari ai produselor media, agenţii de publicitate şi clienţi de publicitate. Orice firmă - locală sau multinaţională - alocă fonduri pentru publicitate. Ca orice decizie de afaceri, decizia de a investi în industria de publicitate este bazată pe informaţii. Pentru ca aceste investiţii să fie eficiente, este nevoie de informaţii corecte şi complete. Investiţiile în publicitate vor creşte dacă produsele media pot dovedi şi cuantifica interesul oamenilor faţă de acestea. Între 1999 şi 2003 s-a constatat o creştere a procentului din bugetele de publicitate alocat presei scrise. Unul din motivele determinante pentru această creştere este credibilitatea obţinută de publicaţii prin auditarea tirajelor.