Activitatea logopedica studiaza limbajul,previne tulburarea acestuia,creeaza conditii pentru o mai buna adaptare a copilului la mediu in vederea integrarii acestuia in colectivitate. In urma evaluarii preliminare se constata care sunt cauzele care provoaca tulburarea de limbaj, care sunt pasii care trebuie urmati in vederea unei recuperari.
Terapia tulburarilor de limbaj are ca activitati urmatoarele planuri care impun dezvoltarea armonioasa a copilului:
Planul de recuperare cuprinde fise de lucru , exercitii complexe care se aplica individualizat in functie de tulburare si de gravitatea ei.
Tulburarile de limbaj au un caracter tranzitoriu si sunt corectabile prin metode specifice logopedice. Acestea au o frecventa mai mare in perioada de constituire a limbajului ca urmare a fragilitatii aparatului fono-articulator si a sistemelor cerebrale implicate in vorbire.
Tulburarile de limbaj au tendinta de a se consolida si agrava in timp, ca deprindere negativa, producand efecte negative asupra personalitatii si comportamentului copilului , putand fiind traite dramatic de catre acesta pe fondul frustrarii si anxietatii.