Ghidul Serviciilor
Carbon Consult Consultanta In Afaceri Si Management Bucuresti
inapoi la firma 501 vizite
Poza Planificare de afaceri
Foto

Planul de afaceri este un instrument ce poate avea o importanta deosebita pentru firma dumneavoastra. De el poate depinde o finantare necesara firmei sau felul in care se vor desfasura activitatile acesteia.

Si in varianta in care aveti doar o idee de afaceri si doriti sa o transpuneti in realitate sau aveti deja afacerea si vreti sa o dezvoltati, planul de afaceri este extrem de util. Este recomandat de altfel sa intocmiti un plan de afaceri inainte de a porni o afacere, pentru a putea evalua cat mai corect sansele de succes si resursele necesare.

Ce este un plan de afaceri ?

Planul de afaceri este un document “personal” al unei companii, de aceea suntem interesati sa colaboram indeaproape pe parcursul desfasurarii proiectului. Privind din exterior, este mult mai usor sa ne dam seama de aspectele care necesita o atentie speciala. Ganditi-va ca investitorii, bancile, clientii si ceilalti parteneri nu cunosc toate aspectele afacerii dumneavoastra, dar in schimb vad ceea ce vedem si noi.

Elaborarea planurilor de afaceri

De la bun inceput trebuie spus faptul ca nu vom concepe un plan de afaceri pe care sa vi-l prezentam ca pe un produs finit. Indiferent daca planul de afaceri va ingloba 50, 100 sau 400 de ore de munca, trebuie sa fiti constient ca o parte din acest timp va fi reprezentat de munca dumneavoastra.

Intr-o prima etapa, dupa discutiile preliminare, va vom prezenta un chestionar complex, informatiile completate de dumneavoastra in acesta constituind baza viitorului plan de afaceri. Dupa lamurirea neclaritatilor referitoare la informatiile completate in chestionar, vom realiza prima varianta a planului de afaceri, pe care v-o vom prezenta spre analiza.

In urma discutiilor purtate vom ajunge la varianta finala a lucrarii, pe care sa o puteti folosi cu succes in conducerea afacerii dumneavoastra.

In final veti primi:

Implementarea planurilor de afaceri

Ulterior elaborarii sale planul de afaceri trebuie implementat. Este foarte util sa se ajunga la un echilibru dinamic intre strategia si planurile firmei, asa cum reies ele din planul de afaceri si modul in care factorii externi influenteaza obiectivele societatii. Noi va vom ajuta sa utilizati si sa perfectionati acest plan de afaceri ca pe un instrument eficient in coordonarea activitatii dumneavoastra.

De multe ori insa planul de afaceri este realizat exclusiv pentru a fi prezentat unei banci in vederea obtinerii unei finantari. Va putem realiza planul in formatul solicitat de banca sau finantator si va putem oferi asistenta pentru sustinerea acestuia in fata ofiterului de credit.

Astfel, pe langa planul de afaceri putem realiza o prezentare multimedia pe care sa o sustinem in fata partenerilor dvs. de afaceri, potentialilor investitori, reprezentantilor bancii de la care doriti sa obtineti finantare sau partenerilor de afaceri.

Actualizarea planurilor de afaceri

In mod normal un plan de afaceri trebuie actualizat, in functie de evolutia mediului extern, in functie de factorii interni ai firmei in cauza si in functie de modificarile survenite in intentiile conducatorilor afacerii. Pentru a fi cu adevarat util acesta trebuie sa prezinte cat mai corect situatia prezenta, obiectivele si posibilitatile viitoare ale firmei.

In urmarirea acestui scop va putem ajuta in modificarea planului dumneavoastra de afaceri, astfel incat acesta sa-si indeplineasca functia de reper in coordonarea afacerii.

Diferente de format - nu exista un format standard pentru un plan de afaceri. Desi continutul este in general acelasi, bancile, firmele si investitorii pot avea nevoie de diferite formate ale planului de afaceri. Putem realiza planul de afaceri in orice format solicitat de client. Un format orientativ este prezentat mai jos:

CUPRINS ORIENTATIV AL PLANULUI DE AFACERI 1. Sumar executiv

1.1. Obiective

1.2. Misiune

1.3. Esenta succesului

2. Informatii despre firma

2.1. Proprietari

2.2. Demararea activitatii (start-up)

2.3. Localizare

3. Produse/Servicii

3.1. Descrierea produselor/serviciilor

3.2. Comparatie competitiva

3.3. Tehnologie

3.4. Produse/Servicii viitoare

4. Analiza de piata

4.1. Segmentarea pietei

4.2. Strategia urmaririi segmentului de piata

4.2.1. Nevoile pietei

4.2.2. Tendintele pietei

4.2.3. Cresterea pietei

4.3. Analiza afacerii

4.3.1. Participanti in industrie

4.3.2. Modele de distributie

4.3.3. Competitia

4.3.4. Competitori principali

5. Strategie si implementare

5.1. Analiza SWOT

5.1.1. Puncte tari

5.1.2. Puncte slabe

5.1.3. Oportunitati

5.1.4. Amenintari

5.2. Avantaje competitive

5.3. Strategia de marketing

5.3.1. Pozitionare

5.3.2. Strategia de pret

5.3.3. Strategia de promovare

5.3.4. Strategia de distributie

5.3.5. Programe de marketing

5.4. Strategia de vanzari

5.4.1. Previzionarea vanzarilor

5.4.2. Programe de vanzari

5.5. Aliante strategice

6. Managementul afacerii

6.1. Structura organizatiei

6.2. Echipa de management

6.3. Planul de personal

7. Planul financiar

7.1. Finantarea start-up-ului

7.2. Ipoteze importante

7.3. Indicatori financiari cheie

7.4. Analiza punctului critic

7.5. Cont de profit si pierdere previzionat

7.6. Cash flow previzionat

7.7. Bilant previzionat

7.8. Indicatorii afacerii

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.