Promovam curiculumul national si invatarea activa. Asiguram un program educational ce cuprinde ariile curriculare ale programei Ministerului Educatiei si Cercetarii, adaptat individual la nevoile si abilitatile fiecarui copil. Activitatile desfasurate sunt activitati pe domenii experientiale, activitati liber- alese, activitati de dezvoltare personala.
Activitati din Curriculum National – Activitati pe domenii experientiale
- Domeniul Limba si Comunicare acopera stapanirea exprimarii orale si scrise, ca si abilitatea de a intelege comunicarea verbala si scrisa.
- Domeniul Stiinte include atat abordarea domeniului matematic prin intermediul experientelor practice cat si intelegerea naturii, ca fiind modificabila de fiintele umane cu care se afla in interactiune.
- Domeniul Estetic si Creativ acopera abilitatile de a raspunde emotional si intelectual la experiente perceptive, sensibilitatea fata de diferite niveluri de manifestare a calitatii, aprecierea frumosului si a adecvarii la scop sau utilizare.
- Domeniul Om si Societate include omul, modul lui de viata, relatiile cu alti oameni, relatiile cu mediul social, ca si modalitatile in care actiunile umane influenteaza evenimentele. Domeniul are o extindere si catre contexte curriculare care privesc tehnologia, in sensul abordarii capacitatilor umane de a controla evenimentele si de a ordona mediul.
- Domeniul Psiho-motric acopera coordonarea si controlul miscarilor corporale, mobilitatea generala si rezistenta fizica, abilitati motorii si de manipulare de finete, ca si elemente de cunoastere, legate mai ales de anatomia si fiziologia omului.
Fiecare domeniu experiential se impleteste armonios cu celalalt, creand o baza puternica pe fondul educational. Activitatile din curriculumul national sunt desfasurate integrat si interdisciplinar in concordanta cu tema saptamanii si planificarea in vigoare, dand unitate si continuitate obiectivelor programei.
Activitati si Jocuri alese
- Jocul este activitatea fundamentala a copilului pe care se sprijina atat rutinele cat si tranzitiile si, evident, activitatile de invatare. El influenteaza intreaga conduita si prefigureaza personalitatea in plina formare a acestuia. Asadar, mijlocul principal de realizare a procesului instructiv-educativ la nivel anteprescolar si prescolar este jocul.
- Jocurile si activitatile didactice alese sunt cele pentru care copiii opteaza, ajutandu-i sa socializeze in mod progresiv si sa se initieze in cunoasterea lumii fizice, a mediului social si cultural caruia ii apartin, a matematicii, comunicarii, a limbajului citit si scris. Ele se desfasoara pe grupuri mici, in perechi si chiar individual. Reusita desfasurarii jocurilor si a activitatilor didactice alese depinde in mare masura de modul in care este organizat si conceput mediul educational. Acesta stimuleaza copilul si il ajuta sa se orienteze, invitandu-l la actiune.
Activitati extracurriculare: plimbari in aer liber, excursii, tabere, vizionari spectacole, vizite la Muzee, Gradina Zoologica, Gradina Botanica, Ferma Animalelor etc.