Ghidul Serviciilor
Curtea Militara De Apel
inapoi la firma 3678 vizite
Poza Documente de interes public
Foto

Lista documentelor de interes public

   În principiu, toate documentele produse şi/sau gestionate de Curtea Militara de Apel sunt de interes public, cu excepţia registrului de evidenta a sesizarilor privind confirmarea şi autorizarea interceptărilor şi inregistrarilor pe banda magnetica sau pe orice alt tip de suport, precum şi cu excepţia acelora care conţin informatii exceptate de la liberul acces, cum sunt cele prevăzute de art.12 din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

 

  Modalităţile de contestare a deciziei Curţii Militare de Apel în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate împotriva refuzului explicit sau tacit al angajatului desemnat al Curţii de Apel de aplicare a prevederilor Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, se poate depune reclamaţie la preşedintele Curţii Militare de Apel în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată. 

 

Aceasta va fi soluţionată de Comisia de analiză privind incalcarea dreptului de acces la informaţiile de interes public. Deasemenea, în cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale prevăzute de Legea nr.544/2001, aceasta poate face plângere la sectia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază.

Potrivit Legii nr. 544/2001, plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului în care Curtea de Apel trebuia să răspundă cererii solicitantului.   

Termenul în care Curtea de Apel trebuie să răspundă este, în cazul comunicării informaţiilor solicitate, de 10 zile sau de 30 de zile de la înregistrarea cererii, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul refuzului comunicării informaţiilor solicitate, termenul este de 5 zile de la înregistrarea cererii.   

În cazul în care Curtea de Apel răspunde în termenul de 30 de zile, este obligată să-l înştiinţeze despre aceasta pe solicitant în termen de 10 zile de la înregistrarea cererii

 

 

 despre aceasta pe solicitant în termen de 10 zile de la înregistrarea cererii. Potrivit Legii nr. 544/2001, plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului în care Curtea de Apel trebuia să răspundă cererii solicitantului.    Termenul în care Curtea de Apel trebuie să răspundă este, în cazul comunicării informaţiilor solicitate, de 10 zile sau de 30 de zile de la înregistrarea cererii, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul refuzului comunicării informaţiilor solicitate, termenul este de 5 zile de la înregistrarea cererii.    În cazul în care Curtea de Apel răspunde în termenul de 30 de zile, este obligată să-l înştiinţeze 

 

  Categoriile de informatii exceptate de la accesul liber al cetatenilor prevăzute de art. 12(1) din Legea nr. 544/2001, stabilite în concordanţă cu specificul activităţii instantelor judecătoresti sunt următoarele:

 

1.   Informatiile clasificate, potrivit legii, din domeniul apararii nationale, sigurantei şi ordinii publice;

2.   Informatiile privind deliberările completului de judecata, ale adunarilor generale ale judecatorilor şi ale colegiului de conducere;

3.   Informaţiile privind activitatile comerciale sau financiare ale persoanelor juridice sau fizice aflate în dosarele instantelor de judecata, dacă prin publicitatea acestora se aduce atingere principiului concurenţei loiale;

4.   Informaţii cu privire la datele personale ale partilor aflate în dosarele instantelor, cu excepţia situaţiei când afectează capacitatea de exercitare a unei funcţii publice;

5.  Informaţiile din timpul cercetării disciplinare a magistratilor;

6.  Informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale, dacă se dezvăluie surse confidentiale ori se pun în pericol viata, integritatea corporală, sanatatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;

7.  Informaţiile privind procedurile judiciare altele decât cele desfăşurate cu respectarea principiului publicitatii, dacă prin aceasta se aduce atingere unui proces echitabil ori interesului legitim al partilor implicate în proces.

8. Informatiile din dosarele cu minori şi tineri atunci când sedinta de judecata a fost declarată nepublică şi se impune protectia minorilor şi tinerilor.

9. Informatiile aflate în dosarele ale căror cauze au fost sau sunt judecate în sedinta secreta, precum şi cele privind autorizarea efectuarii perchezitiilor şi confirmarea şi autorizarea interceptarilor şi inregistrarilor convorbirilor telefonice.

10.  Informatiile privind documentele şi evidentele speciale ale instantei care presupun confidentialitate.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.