Pentru operatiile care privesc relatiile financiare cu tertii si gestiunea disponibilitatilor banesti, pe langa contabilitatea generala, CROS are prevazute functii speciale, care sa automatizeze si aspectele legate de scadente, evidenta analitica la nivel de document si planificare cash-flow.
Avantajele utilizarii modulului CROS - incasari si Plati sunt: - Ofera informatii cu privire la soldurile clientilor si a furnizorilor in timp real;- Se pot vizualiza soldurile tertilor la orice data anterioara datei curente;- in urma particularizarii si a parametrizarii, se genereaza automat notele contabile aferente documentelor de creanta, datorie, incasari sau plati;- Permite eficientizarea gestionarii disponibilitatilor banesti ale organizatiei;- Calitatea informatiei este mai buna, multe verificari fiind facute automat; Principalele functii ale modulului sunt enumerate in continuare: Organizarea contabilitatii:- Posibilitatea de a specifica rolul conturilor, integrat cu modulul Contabilitate Generala, pentru a folosi conturile numai in conformitate cu semnificatia lor (conturi de creante, datorii, disponibilitati, etc.);- Drepturile de acces pot fi ierarhizate (la nivel de cont, de jurnal, de operatii specifice);- Toate documentele introduse genereaza automat note contabile, care sunt integrate in modulul CROS - Contabilitate generala; Gestiunea tertilor:- Date de identificare ale tertilor;- Tratarea unitara a clientilor, furnizorilor, angajatilor si a oricaror altor terti;- Pentru fiecare cont pentru creante sau datorii, sistemul tine in mod transparent o evidenta analitica la nivel de tert si document; Gestiunea creantelor:- Preluarea automata a facturilor emise din alte module;- Posibilitatea de a specifica scadenta si termenul probabil de incasare, in lei sau in valuta; Gestiunea datoriilor:- Preluarea automata a facturilor/datoriilor introduse in alte module;- Posibilitatea de a specifica scadenta si termenul planificat pentru plata, in lei sau in valuta;- Posibilitatea de a prelua cu un document soldul altui document (de ex. avize de expeditie inregistrate in contul 408 pentru care a venit factura corespunzatoare);- Facilitati pentru operarea usoara a deconturilor pentru delegatii;Gestiunea incasarilor si a platilor:- Toate tipurile de operatii de incasare si plata sunt cuprinse intru-un singur ecran, mai putin compensarile, care se opereaza separat;- Operatiile pot specifica explicit creantele sau datoriile care se sting sau se poate repartiza automat suma in ordinea scadentei (in functie de optiunea utilizatorului);- Se pot face operatii in lei si in valuta;- La operatiile in valuta se calculeaza automat inregistrarile corespunzatoare in conturile pentru venituri/cheltuieli din diferente de curs;- La operatii in valuta este posibil ca incasarea sau plata sa se faca si in alta valuta decat cea a creantelor sau datoriilor, sistemul facand calculele necesare (de exemplu creanta este introdusa in EURO, iar incasarea se opereaza in USD);- Se pot opera direct incasari si plati in avans;- Exista facilitati speciale pentru contul de casa, care permit automatizarea completa a fluxului de la dispozitia de plata/incasare si pana la registrul de casa;- La lucrul cu CEC-uri si efecte comerciale se asigura, intr-un mod transparent, urmarirea in continuare a acestora pana la incasarea lor efectiva;- Sistemul permite lucrul cu documente girate;- Se pot opera plati si incasari trecute direct la cheltuieli sau venituri;- inregistrarea creditelor bancare angajate si a politelor de asigurare incheiate cu societatile de asigurare:- Creditele bancare se opereaza intr-un singur ecran, din care sunt generate inregistrari privind datoriile, incasarile si platile;- Sistemul gestioneaza creditele angajate, in sensul ca se pot obtine in orice moment rapoarte cu privire la stadiul creditelor (cat a fost incasat, cat a fost rambursat, cat trebuie rambursat in continuare si care sunt scadentele etapelor de plata);- inregistrarea politelor de asigurare:- Sistemul permite gestionarea politelor fie din punctul de vedere al clientului (polite incheiate cu societatile de asigurare sau reprezentanti ai acestora), fie din punct de vedere al reprezentantului societatii de asigurare;- Polite de asigurare inregistrate pot fi de mai multe tipuri (CASCO, RCA, etc.);- Se pot inregistra polite in lei si in valuta;- Se genereaza automat scadentarul platilor catre asigurator (platile reprezentantului societatii de asigurare catre aceasta);- Se genereaza automat scadentarul clientului catre reprezentantul societatii de asigurare;- Se evidentiaza platile si incasarile la polite;- inregistrarea politelor se poate relationa la obiectul asigurat;- Se inregistreaza daunele produse aferente politelor. Rapoarte de baza:- Sold tert;- Balante terti;- Fisa de cont tert;- Liste creante si datorii, la zi sau la un moment istoric;- Liste de plati si incasari;- Jurnalele legale pentru TVA si accize;- Rapoartele sunt disponibile in lei sau in valuta;