ACTE NECESARE SCHIMBARII NUMELUI SAU PRENUMELUI PE CALE ADMINISTRATIVA
1. Copii legalizate de pe certificatele de stare civilă ale persoanei care solicită schimbarea numelui:
- certificate de naştere;
- certificate de căsătorie.
2. Un exemplar al monitorului oficial al României, partea III-a, în care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui;
3. Consimţământul, dat în formă autentică, al celuilalt soţ, în cazul schimbării numelui de familie comun purtat în timpul căsătoriei;
4. Copie de pe decizia de aprobare a autorităţii tutelare, în cazurile prevăzute de lege;
5. Cazierul judiciar al solicitantului;
6. Cazierul fiscal al solicitantului;
7. Orice alte acte pe care solicitantul le consideră necesare pentru motivele cererii sale;
8. Copia B.I./C.I.;
9. Copie paşaport;
10. Declaraţii de notorietate (în cazul în care este necesar) date în formă autentică.
Cererea de schimbare a numelui pe cale administrativă se depune la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor în a cărui rază teritorială are domiciliul persoana care solicită schimbarea numelui.
Cererile de schimbare a numelui pe cale administrativă privind persoanele fără cetăţenie domiciliate în România se soluţionează în aceleaşi condiţii ca şi cele ale cetăţenilor români.
Cetăţenii români cu domiciliul în străinătate vor prezenta în locul cazierului fiscal o declaraţie autentificată din care să rezulte că nu au datorii faţă de statul român.Declaraţia va fi dată la un notar public în ţară sau dacă este dată în străinătate, la Misiunea Diplomatică a României din ţara de reşedinţă ori la un notar public străin, trebuie să fie aplicată apostila, conform convenţiei de la Haga.Cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România vor depune cererea la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor din Sectorul 1.
Cererea poate fi depusă personal, prin mandatar cu procură specială, dată în formă autentică, iar dacă este dată în străinătate, la Misiunea Diplomatică a României din ţara de reşedinţă ori la un notar public străin, trebuie să fie aplicată apostila, conform convenţiei de la Haga sau împuternicire avocaţială.
Ofiţerii de stare civilă delegaţi şi personalul cu atribuţii de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P. eliberează, la cererea persoanelor fizice îndreptăţite, certificate care să ateste componenţa familiei, necesare reîntregirii familiei aflate în străinătate.
DATE DE CONTACT:
PRIMĂRIA SECTOR 1 Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă – Direcţia Stare Civilă
B-dul Maresal Alexandru Averescu nr 17, sector 1Telefon: 021 2220109; 021 2221299; 021 222 3151comunicare@primariasector1.ro program cu publicul:luni-joi 9-15vineri 9-13
decese: sambata, duminica 10-13
CONSILIUL LOCAL SECTOR 2
Direcţia de Evidenţă a Persoanelor – Direcţia Stare Civilă
Str. Olari nr 19Telefon: 021 2520274
Program cu publicul:
Primiri acte:Luni,marti,
miercuri 8.30-15.00
Joi 8.30-18.00
Vineri 8.30-12.30
Eliberari acte:
Luni, marti, miercuri 15.00-16.00
Joi 15.00-18.00
Vineri 12.30-13.30
Divorturi pe cale administrativa:
Luni, marti, miercuri 09.00-12.00; 13.00-15.00
Joi 09.00-12.00; 13.00-18.00
Vineri 09.00-12.00
Decese:
sambata 9-14
Duminica 9-13
CONSILIUL LOCAL SECTOR 3
Direcţia de Evidenţă a Persoanelor
– Serviciul Stare Civilă
Str. Matei Basarab nr.63
Telefon: 021 3180323
021 3180309
021 3213875
Program:
Luni-joi 9.00-14.00
Vineri 9.00-12.00
Divorturi administrative:
Marti, miercuri 9.00-14.00
Garzi la decese sambata, duminica 10.00-13.00
PRIMĂRIA SECTOR 4
Serviciul Public Comunitar de Evidenţa a Persoanelor – Serviciul Stare Civila
Str. Gramont nr. 26
Tel: 0213359240
Program:
Luni-joi 9.00-15.00
Vineri 9.00-12.00
Permanenta sambata si duminica: 9.00-12.00
PRIMĂRIA SECTOR 5
Directia Evidenta Populatiei – Serviciul Stare Civila
Str. Sapienţei nr.1
Telefon: 021 3186907
Program:
Luni-vineri 9.00-15.00
CONSILIUL LOCAL SECTOR 6
Direcţia Locala de Evidenta a Persoanelor
– Serviciul Stare Civilă
Str. Drumul Sarii nr. 85
Telefon: 021 4105708
Program:
Luni-joi 9.00-15.00
Vineri 9.00-14.00
Decese: sambata, duminica 10.00-13.00