Ghidul Serviciilor
Directia Generala De Evidenta A Persoanelor
inapoi la firma 21520 vizite
Poza Starea Civila
Foto

FURNIZAREA UNOR DATE DIN REGISTRUL NATIONAL DE EVIDENTA A PERSOANELOR

Se considera temei legal justificat, solicitarea unor date cu caracter personal primite din partea organelor de politie, Ministerului Apararii Nationale, Serviciului Romin de Informatii, Parchet, Justitie, institutii specializate de ocrotire sociala cu privire la minori sau alte persoane indreptatite la ocrotire, persoane fizice ale caror interese legitime sunt probate prin inscrisuri ce fac dovada temeiului legal justificat, persoane fizice care solicita comunicarea unor date proprii de evidenta persoanelor etc.

Potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr.84/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta solutionarii acestui tip de cereri revine:

- Serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor - pentru cererile formulate atat de persoanele juridice, cat si de persoanele fizice (art.5 lit.e) din O.G.nr.84/2001);- Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, exclusiv pentru cererile formulate de persoanele juridice (art.14 alin.1 lit.e) din O.G.84/2001).

In conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, taxa pentru furnizarea datelor este diferentiata in functie de volumul acestora, astfel:

- pentru cererile punctuale/volum redus, tariful actual, aprobat de Consiliul Concurentei, este de 1 leu (RON)/persoana;

- pentru cererile la care se solicita un volum mare de date ce presupune exploatarea sistemelor informatice, taxa pentru furnizare date este de 120 lei (RON) /ora exploatare sistem informatic central sau 6,5 lei (RON) /ora exploatare sistem informatic teritorial; potrivit prevederilor art.10 alin.(2) din OUG nr.97/2005, furnizarea datelor se va asigura prin incheierea unui protocol care va contine, in mod obligatoriu, destinatia datelor, volumul si structura acestora, suportul pe care se livreaza si masurile de protectie si securitate a datelor prevazute de lege, iar beneficiarii vor semna un angajament prin care se obliga sa utilizeze datele numai pentru destinatia stabilita si sa asigure protectia si confidentialitatea acestora.

Potrivit prevederilor art.10 alin. (6) din OUG nr.97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, se excepteaza de la plata taxelor prevazute de lege verificarile din RNEP, sau, dupa caz, furnizarea unor date cu caracter personal, solicitate in scopul exercitarii atributiilor legale, de catre :- institutiile publice cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice, securitatii nationale si justitiei;- institutiile publice cu atributii in domeniul realizarii creantelor bugetare prin modalitatile de executare silita prevazute de lege;-casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;-Ministerul Finantelor Publice si structurile subordonate acestuia, in scopul urmaririi impozitului pe venit datorat de persoanele fizice;-institutiile cu atributii in domeniul protectiei drepturilor copilului si al asistentei si ocrotirii sociale a batranilor;-alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege.

Incepand cu data de 07.02.2006, la Directia Generala de Evidenta a Persoanelor a mun. Bucuresti, se vor achita taxele prevazute de lege pentru solutionarea cererilor formulate de persoane fizice si juridice indreptatite si depuse la sediul acestei institutii, privind urmatoarele situatii:

 La depunerea cererii vor fi prezentate, in original si fotocopie, urmatoarele documente:

-         certificatele de stare civila eliberate de autoritatile romane;

-         documentul de identificare valabil (act de identitate sau pasaport, eliberat de autoritatile straine);

-         documentul prin care se face dovada cetateniei romane;

-         timbru fiscal in valoare de 4 Ron.

 

 

-eliberarea cartilor de identitate (7lei);-eliberarea cartilor de identitate provizorii (1 leu);-furnizarea unor date din Registrul National de Evidenta a Persoanelor (1 leu).

Incasarea taxelor se realizeaza de luni pina vineri, intre orele 8.30-16.30, la sediul din str. Bibescui Voda nr. 1, sector 4.

Pentru cererile depuse la S.P.C..E.P. ale sectoarelor mun. Bucuresti, modalitatea de achitare a contravalorii catii de identitate, furnizarea unor date din R.N.E.P.  si/sau cartii de identitate provizorie este stabilita de fiecare serviciu sau consiliu local.

Cererile se timbreaza cu timbru fiscal in valoare de 4lei (RON), in conformitate cu prevederile Legii nr.117/1999 privind taxa extrajudiciara de timbru, cu modificarile si completarile aduse de H.G. 797/10.08.2005.

Mobil   |   Web   |   Anuntul Telefonic
Copyright © GHIDUL SERVICIILOR 2024
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.