CONTRACTUL DE INTRETINERE este  acel contract in temeiul caruia o persoana, numita creditor al  intretinerii sau intretinut, transmite unul sau mai multe bunuri mobile  sau imobile, unei alte persoane, numita debitor al intretinerii sau  intretinator, care se oblige sa presteze intretinutului sau altei  persoane, intretinere pe tot timpul vietii sau pe o perioada  determinata, iar dupa moartea acestuia sa-l inmomanteze.
Părţile contractului de intretinere sunt: 
Creditorul obligatiei de intretinere  sau intretinutul
Debitorul obligatiei de intretinere sau intretinatorul
Acte necesare:
- acte de identitate părţi (carte de identitate);
- acte de  proprietate a imobilului ce face obiectul tranzacţiei (după caz:  contract vânzare-cumpărare, proces-verbal de predare-primire ,contract  de donaţie, contract de  vânzare-cumpărare autentificat,  sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă cu raport de expertiza  si schita anexa, titlu de proprietate, certificat de moştenitor,  autorizatie de construire, proces verbal de receptie finala, contract de  schimb, act de dare in plata, etc.);
- certificat  de atestare fiscala pe numele proprietarului, eliberat de Primaria de  la locul situarii imobilului – Serviciul Impozite Taxe din care să  rezulte că proprietarul nu are datorii la Bugetul Local si figureaza  inscris cu imobilul respectiv. Certificatul fiscal este valabil  30 (treizeci) zile de la data eliberării. În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat  în coproprietate, organul fiscal emite certificate de atestare fiscală  fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a  acestuia, ( sau un singur certificat de atestare fiscala in care sa  apara numele si cota parte a fiecarui coproprietar)
- extras de carte funciara de autentificare pe care il obtine doar notarul care instrumenteaza actul – valabil 10 zile lucratoare
- incheierea de intabulare a dreptului de proprietate;
- în cazul apartamentelor,  adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari semnata  de presedinte si administrator cu mentionarea clara a numelui fiecaruia,  din care sa rezulte ca proprietarul nu are datorii la asociatie.
- Adeverinta de la furnizorii de utilitati (ENEL, ENGIE) din care sa rezulte ca nu sunt datorii sau ultima factura si chitanta ;
- certificat de performanta energetica;
- certificate de casatorie pentru fiecare dintre parti ( daca este cazul)
- atunci  cand sunt indeplinite conditiile prevazute de legea 17/2000 asistarea  creditorului obligatiei de intretinere de catre reprezentantul  autoritatii tutelare
INCHEIEREA PREJUDICIARA CU PRIVIRE LA VERIFICAREA EVIDENTELOR NOTARIALE SUCCESORALE In cauzele avand ca obiect dezbaterea  succesiunii exista obligatia reclamantului de indeplinire a unei  proceduri prealabile constand in obtinerea unei incheieri emise de  notarul public cu privire la verificarea evidentelor succesorale   prevazute de Codul civil si alte prevederi legale.