Fotografiile de produs sunt cunoscute si sub denumirea de fotografii publicitare. Ambalarea cu grija a produsului, fotografierea lui dintr-un unghi cat mai avantajos garanteaza o buna imagine a acestuia in ochii potentialului client.
Produsele trebuie prezentate intr-un mod atractiv, sa se vada cat mai bine atat forma si caracteristicile acestuia, cat si dimensiunile si caracteristicile tehnice.
Fotografiile de produs sunt folosite in realizarea materialelor promotionale (fluturasi, pliante, cataloage, publicitate outdoor) si chiar a ambalajelor acestora.
Exista si posibilitatea fotografierii pe o masa de pexiglass, pentru a avea o reflectare a subiectului in masa sau pentru a putea lumina subiectul de jos, astfel eliminand orice umbra.
Dupa realizarea fotografiilor de obicei urmeaza prelucrarea lor pentru a fi pe fundal alb 100% (daca este cazul) cat si corectarea luminozitatii, a contrastului, si a eventualelor imperfectiuni ce nu au fost observate la momentul fotografierii. In functie de scopul final al produselor se hotareste fundalul pe care vor fi fotografiate.