Inmatricularea permanenta sau Itemporara(art.7 din Ordinul M.A.I. nr.1501/2006)
DOCUMENTE NECESARE :
a) cererea solicitantului. În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane ce poate folosi vehiculul în virtutea unui drept legal - altul decât dreptul de proprietate, proprietarul va menţiona explicit solicitarea în cerere, indicând şi datele acestei persoane (pe a doua fişă de înmatriculare);
b) fişa de înmatriculare a vehiculului - model tipizat stabilit conform reglementărilor legale - completată cu datele proprietarului şi având viza organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale. În cazul înscrierii pe certificatul de înmatriculare şi a altei persoane, se va depune şi o a doua fişă de înmatriculare completată cu datele acesteia. În cazul înmatriculării temporare pentru export, nu este necesară viza organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale. Viza organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale de pe fişa de înmatriculare se poate înlocui prin prezentarea Certificatului de atestare fiscală ;
c) cartea de identitate a vehiculului, eliberata de R.A.R., original şi în copie;
d) documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii, original şi copie;
e) actul de identitate al solicitantului, original şi copie. În situaţia persoanelor juridice se vor prezenta alături actul de identitate al delegatului şi copia documentului ce atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul;
f) dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, aflată în termenul de valabilitate al acesteia, cu excepţia autovehiculelor şi remorcilor noi;
g) copia documentului de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accident de circulaţie, aflată în termenul de valabilitate al acesteia;
h) dovada efectuării formalităţilor vamale de import definitiv sau temporar, în original sau copie legalizată a acesteia, doar pentru înmatricularea temporară, în cazul autovehiculelor şi remorcilor dobândite din afara comunităţii europene, în cazurile prevăzute de lege,;
i) dovada plăţii taxei de înmatriculare, stabilită potrivit legii (vezi şi secţiunea Taxe şi tarife);
j) dovada plăţii taxei de poluare pentru autoturisme şi autovehicule, stabilită potrivit legii (vezi şi secţiunea Taxe şi tarife);
k) dovada platii contravalorii certificatului de inmatriculare (vezi şi secţiunea Taxe şi tarife);
l) dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare (vezi şi secţiunea Taxe şi tarife);
m) certificatul de autenticitate al vehiculului eliberat de R.A.R., cu excepţia vehiculelor noi, a autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi a vehiculelor istorice;
n) procura specială, după caz.Documentele originale prevăzute la lit. d) şi e) se restituie pe loc, după certificarea copiilor acestora.Cartea de identitate a vehiculului se restituie odată cu predarea certificatului de înmatriculare a vehiculului şi a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare.
ATENTIE !
În cazul vehiculului de provenienta straina care a fost anterior înmatriculat în alt stat şi care se înmatriculează pentru prima dată în România, solicitantul trebuie să prezinte, pe lângă documentele sus-menţionate şi toate documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare. Acestea se reţin şi se arhivează la Serviciul Inmatriculări, fiind posibilă emiterea, la cerere, a unei dovezi de reţinere pentru a servi în faţa autorităţii străine la radiere.
Persoana juridică solicitantă a înmatriculării trebuie să depună la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent, pe lângă documentele sus-menţionate şi acte care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în copie.Documentele se eliberează:
• pentru persoane fizice (personal sau prin împuternicit prin procură notarială), în baza documentului de identitate;
• pentru persoane juridice - delegaţie + act de identitate delegat.
Duplicat al certificatului de inmatriculare
- în cazul pierderii/furtului/deteriorării –(art.13 din Ordinul MAI nr.1501/2006)DOCUMENTE NECESARE:
a) cererea solicitantului;
b) cartea de identitate a vehiculului (original şi copie);
c) certificatul de înmatriculare deteriorat, după caz;
d) dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 37 lei (vezi şi secţiunea Taxe şi tarife);
e) actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie.În cazul persoanelor juridice, pe lângă documentele sus-menţionate se solicită şi copia certificatului de înregistrare a societăţii, delegaţia şi actul de identitate delegat.
Documentul original prevăzut lit. e) se restituie pe loc, după confruntarea cu copia.
Cartea de identitate a vehiculului se restituie odată cu predarea duplicatului certificatului de înmatriculare al vehiculului.
Documentele se eliberează pentru:
• persoane fizice (personal sau prin împuternicit prin procură notarială), în baza documentului de identitate;
• persoane juridice - delegaţie + act de identitate delegat.
În cazul pierderii, furtului, schimbării numelui sau deteriorării certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, proprietarul vehiculului respectiv este obligat să solicite autorităţii competente eliberarea unui nou certificat de înmatriculare sau de înregistrare, în condiţiile stabilite de autoritatea competentă, in termen de 30 de zile de la data declararii pierderii sau furtului, de la data schimbarii numelui ori de la data constatarii deteriorarii, dupa caz.
Proprietarul de autovehicul sau remorcă, cu domiciliul, sediul ori reşedinţa în România, este obligat:
a) să declare autorităţii emitente pierderea, furtul sau distrugerea certificatului de înmatriculare, în cel mult 48 de ore de la constatare;
b) să depună imediat la autoritatea emitentă originalul certificatului de înmatriculare, dacă, după obţinerea duplicatului, a reintrat în posesia acestuia.