Service roti Esrom, situat in Pipera – Voluntari, este echipat cu utilaje de ultima generatie si mecanici auto calificati.
Operatiunile de service-roti roti sunt urmatoarele:
MONTARI - DEMONTARI ROTI
Toate rampele noastre sunt dotate cu pistoale pneumatice, rampe si cricuri profesionale. Putem sa montam/demontam anvelope cu diametre mari si talon foarte mic pentru autoturisme 4×4 sau sport. Montarea si demontarea unei roti trebuie realizata doar de personal autorizat care foloseste scule si proceduri specifice. Montarea incorecta poate duce la deteriorari ale jantei sau anvelopei, in cel mai rau caz, pierderea rotii in mers, daca prezoanele rotii respective sunt stranse incorect.
INDREPTARI JANTE AUTO
In cazul in care acrosati sau loviti o bordura sau un obstacol, jantele autovehiculului se deformeaza primele. Acest lucru duce la dezechilbrarea ansamblului janta/ anvelopa numit si roata si este necesara indreptarea jantei intr-un service auto. Exploatarea rotii masinii avand janta deformata va duce la uzura neuniforma a cauciucului si scurtarea duratei de viata a acestuia.
In general indreptarea jantelor se face prin deformare plastica la rece. In anumite cazuri la jantele de aluminiu este necesara incalzirea in jurul temperaturii de 140-150? (daca temperatura este mai mare apar tensiuni de material).
ECHILIBRARI ROTI
Prin echilibrarea periodica si corecta a rotilor eviti aparitia uzurii neuniforme a anvelopelor.
Daca exista anumite abateri de la planeitate sau de la circularitate, miscarea de rotatie a rotii nu mai este cea normala, aparand batai sau vibratii ale volanului la anumite viteze.
La aparitia fenomenelor de mai sus va asteptam la echilibrarea rotilor autovehiculului. La Esrom, service auto din Pipera Voluntari, echilibrarea se face pe masini performante si permanent metrologizate.
Montarea unei roti noi pe automobil sau a unei anvelope pe o janta împune automat echilibrarea ansamblului janta/ anvelopa respective.
Din fabricatie anvelopele si jantele noi pot prezenta imperfectiuni de echilibrare datorita materialelor componente, a unor mici abateri, a existentei valvei etc. De aceea, dupa montajul anvelopelor masinii pe jante, rotile trebuie echilibrate.
Dezechilibrarea rotilor poate fi cauzat atât de deficientele, dar poate aparea si în procesul de exploatare. Simptome de dezechilibrare apar astfel în urma utilizarii normale a automobilului, daca anvelopele se uzeaza neuniform, sau în urma interventiilor efectuate asupra anvelopei (când aceasta se demonteaza de pe janta), la repararea lor, la reconditionarea jantei, în urma unei frânari puternice sau a unui impact puternic cu un obstacol, când s-a circulat pe drumuri puternic denivelate si prin gropi etc. jantele si anvelopele vehiculului se pot deforma generând dezechilibrarea ansamblului janta/anvelopa.
Pe timpul mersului cu rotile neechilibrate, datorita vibratiilor, apare riscul deteriorarii unor elemente ale automobilului prin : uzura rulmentilor rotilor; uzura prematura a amortizoarelor; uzura unor componente de directie.
UMFLARE CU AZOT A ANVELOPELOR
Service-Roti Esrom este echipat cu generatoare de azot pentru umflarea anvelopelor.
Service-Roti Esrom va recomanda presiunea cu azot in special in perioada sezonului de vara, avantajele presiunii cu azot sunt :
prelungeste durata de viata a anvelopei (oxigenul ataca component metalica – cordul anvelopei si janta)
verificarea presiunii se face mai rar (anvelopa umflata cu aer pierde 0.1 atmosfera/luna, iar o anvelopa umflata cu azot pierde 0.10 atmosfere /6luni)
stabilitate la variatiile de temperatura (azotul asigura o temperatura constanta in cauciuc, astfel se elimina riscul de supraincalzire a anvelopei si implicit riscurile de explozie)
economie de combustibil (rezistenta la rulare datorata inconstantei presiunii in anvelopa, azotul incetineste modificarea presiunii in anvelopa, o presiune constanta micsoreaza uzura caii de rulare)
protejeaza jantele (incetineste formarea de rugina pe janta datorita lipsei de oxigen)
de asemenea, umflarea cu azot a anvelopelor autovehiculului ofera confort la rulare (azotul are un comportament diferit la comprimare fata de oxigen)