Serviciile pentru managementul proiectelor sunt necesare si esentiale pentru a obtine succesul. Serviciile de management de portofoliu, de program si de proiect oferite de EUROPROIECT ESTATE® sunt adaptate nevoilor specifice ale fiecarui client. Accentul nostru este pus pe gestionarea eficienta si eficace, care vizeaza protejarea intereselor clientilor nostri si de aceea echipa noastra de manageri de proiect in constructii se mândreste cu serviciile pe care le ofera.
Puteti realiza un proiect din industria constructiilor cu noi, incepand de la initiere pâna la finalizare. Sau, daca proiectul dvs. a startat deja sau a ratat cateva repere (milestone) critice, contactati-ne si vom lua masuri utilizand instrumente si tehnici de management de proiect, pentru a aduce proiectul in graficul planificat si aprobat.
Pentru a furniza o viziune clara asupra serviciilor oferite, este util sa prezentam principalele faze / etape care sunt parcurse de un proiect de constructii:
Oferim servicii de management de proiect in constructii printr-o serie de servicii aplicate proiectelor si programelor de constructii - de la planificare si proiectare pâna la etapele de constructie si post-constructie - în scopul atingerii obiectivelor proiectului, inclusiv managementul calitatii, costului, programului si continutului. EUROPROIECT ESTATE® întelege ca managementul profesional al proiectelor este un element strategic pentru succesul proiectelor. Nu exista nici un substitut pentru un manager de proiect competent echipat cu instrumentele si resursele corecte pentru a respecta programele stabilite, bugetele si obiectivele proiectului.
O buna planificare la începutul proiectului si anticiparea unor situatii neprevazute va ajuta întregul proces sa mearga mult mai bine. In cele ce urmeaza vom face o prezentare succinta a fiecarei etape din figura de mai sus.
PROIECTAREA TEHNICA
Aceasta este prima etapa a unui proiect de constructie si, odata finalizata, semnaleaza începutul procesului de licitare. În contractele de proiectare-ofertare-construire (design-bid-build), proprietarul alege un antreprenor pe baza proiectelor finalizate. În acest stadiu, un arhitect sau un inginer apreciaza mai întâi fezabilitatea proiectului pe baza regulamentelor si codurilor cladirii, precum si numarul de camere, dimensiunea cladirii si spatiul necesar. Apoi, el sau ea creeaza schite schematice sau planse desenate, facand o cercetare a tipului de echipamente si materiale necesare si costul lor. Exista posibilitatea ca acestia sa se ocupe de obtinerea avizelor / autorizatiilor necesare relizarii constructiei.
Avizele necesare in aceasta etapa sunt :
PRE-CONSTRUCTIA
Dupa încheierea procesului de licitare, proprietarul a ales un antreprenor general. Antreprenorul trebuie apoi pus in contact cu echipa de proiect, inclusiv cu un administrator de contract, un manager de proiect, un inginer de teren si un supervizor. Aceasta echipa primeste site-ul pentru constructie. Ei efectueaza un examen la fata locului, testeaza solul si identifica eventualele situatii neasteptate, cum ar fi constrangerile legate de mediu. Este important de mentionat faptul ca aceasta echipa este formata din reprezentanti ai clientului, proiectantului, constructorului si , daca este posibil ai furnizorilor de materiale si servicii.
PROCUREMENT SI ACHIZITII
Echipa proiectului achizitioneaza echipamentele, materialele si forta de munca necesare. Cu alte cuvinte, etapa de achizitie este atunci când echipa achizitioneaza tot ce are nevoie pentru a finaliza proiectul. Complexitatea acestei etape depinde de marimea proiectului si a companiei. Companiile mari de constructii au de obicei departamente de achizitii care angajeaza forta de munca si achizitioneaza materiale pentru mai multe proiecte simultan. Pentru proiecte mai mici, echipa poate cumpara cantitati limitate de materiale prin livrari locale sau poate angaja subcontractori.
CONSTRUCTII
Pentru a demara faza de constructie, managerul de proiect sau superintendentul va organiza o întâlnire cu antreprenorul general, subcontractantii si vânzatorii de materiale pentru a stabili regulile de baza pentru a lucra împreuna. Lipsa acestor reguli creaza haos, nesincronizari si pierderi de timp si de bani, conducand adesea la intarzieri, neintelegeri si litigii. Echipa trebuie sa se pregateasca pentru a începe constructia, pentru a finaliza activitati cum ar fi amenajarea unor spatii de stocare temporara, securizarea amplasamentului, elaborarea unui plan de gestionare a materialelor si a unui plan de manipulare, stabilirea programelor de siguranta si multe altele. Dupa aceea, echipa poate începe constructia.
COMMISSIONING
Dupa finalizarea constructiei, poate începe etapa de punere în functiune. Exista doua parti ale procesului de punere în functiune. În primul rând, echipa de proiect trebuie sa testeze sistemele si echipamentele pentru a se asigura ca totul functioneaza corect înainte de a transfera cladirea catre viitorul proprietar. Apoi, echipa trebuie sa instruiasca personalul proprietarului în operarea si întretinerea sistemelor din cladirea noua. In unele cazuri (daca proprietarul doreste, se poate incheia un contract pentru intretinerea si mentenanta constructiei cu o firma specializata)
OCUPAREA DE CATRE PROPRIETAR
Când proprietarul se muta în cladirea noua, începe perioada de garantie. Acest lucru asigura ca toate materialele, echipamentele si calitatea cladirilor corespund asteptarilor evidentiate în contract. Exista doua tipuri de garantii: garantii exprese (scrise si incluse în contract) si garantii implicite (stabilite sau cerute de lege).
INCHIDERE PROIECT
Aceasta faza finala face legatura între cele doua momentul de start si cel de finalizare al proiectului. Echipa încheie oficial toate obligatiile contractuale ramase pentru a finaliza proiectul. Acestia pot crea o lista a cerintelor proiectului care nu au fost îndeplinite si pot efectua o revizuire post-proiect, a documentelor de arhiva sau va întocmi un raport de finalizare a proiectului.
Serviciile furnizate de EUROPROIECT ESTATE® sunt structurate in trei categorii principale in functie de entitatea la care se adreseaza:
Pentru fiecare categorie mentionata mai sus, serviciile de management de proiect devin specifice, deoarece nevoile fiecarei categorii sunt diferite. Mai mult decat atat, in fiecare faza / etapa specifica ciclului de viata a unui proiect de construtii, exista servicii specifice, avand caracter diferit in functie de pozitia proprietarului proiectului.
Astfel, contractele de achizitii publice sunt reglementare de urmatoarele legi:
si hotarari de guvern ( Hotarârea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice ) iar contractele de achizitii private nu au inca un statut bine / complet reglementat in Romania.
Este de remarcat faptul ca Hotararea nr. 907/2016 reglementeaza etapele de elaborare si continutul cadru al documentatiilor tehnico-economice pentru realizarea obiectivelor/proiectelor noi de investitii în domeniul constructiilor, a lucrarilor de interventii la constructii existente si a altor lucrari de investitii, ale caror cheltuieli, destinate realizarii de active fixe de natura domeniului public si/sau privat al statului/unitatii administrativ-teritoriale ori de natura domeniului privat al persoanelor fizice si/sau juridice, se finanteaza total sau partial din fonduri publice, respectiv din bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru aceasta categorie, EUROPROIECT ESTATE® asigura urmatoarele servicii:
Servicii care se adreseaza PROPRIETARULUI PROIECTULUI (Project Owner)
Servicii pentru FIRME DE CONSTRUCTII CARE EXECUTA LUCRARILE DE CONSTRUCTII
Servicii pentru BENEFICIARII PROIECTULUI (viitorii proprietari ai rezultatelor proiectului)
Serviciile de management de proiect furnizate de EUROPROIECT ESTATE® folosesc procese, disciplina si conducere, oferind o abordare obiectiva si profesionala de gestionare a numeroaselor riscuri asociate proiectelor, portofoliilor si programelor. EUROPROIECT ESTATE® utilizeaza metodologii bine stabilite, concepte si practici de conducere care pot fi aplicate diferitelor tipuri de proiecte, pentru a angaja partile interesate si pentru a va asigura ca initiativele dvs. sunt finalizate în limitele bugetului, continutului si calendarului planificat si aprobat al proiectelor.
Organizatiile functioneaza în medii din ce în ce mai dinamice, luptand adesea pentru a satisface cerintele proiectelor. Daca nu este gestionat în mod sistematic, acest lucru poate duce la initiative care sunt incoerente, necoordonate si improbabile. Gestionarea eficienta a proiectelor si portofoliilor ajuta organizatiile sa ia decizii solide, acordând prioritate dezvoltarii resurselor limitate pentru a schimba initiativele si a maximiza valoarea acestora ajutand la realizarea strategiei organizatiei.
Echipele noastre de project management furnizeaza leadership-ului proiectului si pun accent pe programul de constructie. Ele asigura comunicarea efectiva cu participantii la proiect, asigura monitorizarea lucrarilor si activitatilor urmarind progresul, faciliteaza coordonarea, supervizeaza documentatia proiectului si urmaresc detaliile si problemele pâna când rezolva problema. Acest lucru maximizeaza valoarea pe care o primesc clientii pentru bugetul de constructie.
Complexitatea activitatilor si lucrarilor de constructii necesita o abordare holistica a proiectelor, personal specializat avand experienta, deprinderi, abilitati si competente pentrumanagementul proiectelor.
EUROPROIECT ESTATE® asigura servicii profesionale de Management de Proiect in Constructii prin utilizarea Tehnicilor si Instrumentelor de Project Management, alaturi de alte abordari care sa asigure succesul proiectelor.