Un raport de evaluare pentru impozitare (conform GEV 500) trebuie sa contina la inceputul sau o sinteza din care sa reiasa urmatoarele informatii:
– contribuabilul persoana fizica sau juridica– utilizatorul desemnat / UAT – in cazul de fata Directia Impozite si Taxe Locale, unitatea administrativ teriotriala;– numele evaluatorului (doar cei cu specializarea evaluarea proprietatii imobiliare pot efectua acest gen de rapoarte de evaluare pentru impozitare);– data raportului (care poate fi o data ulterioara celei de raportare a valorii – ultima zi a anului anterior pentru care se face raportarea);– recipisa BIF (Baza de Informatii Fiscale) – fara de care nu poate fi predat raportul de evaluare catre fisc;
In cadrul sintezei, termenii de referinta ai evaluarii (in cazul evaluarii pentru impozitare conform GEV 500), vor contine informatii cu privire la:– identificarea evaluatorului;– identificarea clientului / contribuabilului;– scopul evaluarii;– identificarea cladirilor supuse evaluarii;– tipul valorii estimate – in cazul de fata, valoarea de impozitare (impozabila) a unei cladiri, conform GEV 500;– data evaluarii – de regula, ultima zi a anului anterior pentru care se face raportarea;– cursul de schimb la data evaluarii;– data raportului;– restrictiile de utilizare, difuzare sau publicare;– decalararea conformitatii cu SEV;– verificarea raportului de evaluare;– recipisa BIF.