Pe fondul amplului proces de reconstructie institutionala derulat la nivelul admnistratiei publice in vederea adaptarii la cerintele U.E., Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date deruleaza actiuni importante pe linia reproiectarii sistemului informatic si elaborarii unei strategii coerente, moderne si eficace de informatizare a activitatii de evidenta a persoanei. Deasemnenea, obiective principale constituie si:- Elaborarea anteproiectelor de acte normative pentru modificarea si completarea reglementarilor specifice domeniului evidentei persoanelor, starii civile si al actelor de identitate;- Intensificarea activitatilor de coordonare a serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor;- Constituirea platformei-pilot pentru sistemului informatic de emitere a cartii electronice de identitate (pâna la 1 iulie 2011) - click aici- Colaborarea în cadru interinstitutional în vederea îndeplinirii sarcinilor rezultate din Hotarârea Guvernului nr. 1540/2008 pentru aprobarea Strategiei Nationale privind aderarea la spatiul Schengen pentru perioada 2008-2011;- Extinderea sistemului informatic pentru emiterea certificatului de cazier în alte localitati decât municipiile resedinta de judet;- Asigurarea accesului la bazele de date pentru structurile M.A.I. si pentru misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României din strainatate;- Asigurarea sprijinului de specialitate în referire la activitatile de solutionare a cererilor privind transcrierea în registrele de stare civila române a certificatelor de stare civila procurate din strainatate;- Monitorizarea procesului determinat de implementarea normativelor ce vor fi stabilite prin standardele minime de cost/calitate pentru serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor;- Extinderea relatiilor de cooperare cu structuri similare din alte state în domeniul starii civile, al evidentei persoanelor si al protectiei datelor cu caracter personal, conform normelor comunitare;- Realizarea activitatilor privind pregatirea continua, de specialitate/domenii conexe, a personalului din subordine si coordonare; - Reconsiderarea conceptului de eliberare a actelor de identitate, pasapoartelor si permiselor de conducere în sistem de ghiseu unic;- Identificarea solutiilor organizatorice referitoare la personalul detasat de la M.A.I. la serviciile publice comunitare de evidenta a persoanelor.- Modernizarea Sisemului National Informatic de evidenta a Persoanelor si informatizarea activiitatii de stare civila